به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، برنامه‌های هفته معلم را در این شهرستان تشریح کرد و اظهار داشت: در نخستین روز از هفته معلم طبق برنامه‌ریزی انجام شده از معلمان بازنشسته روستای ورگهان تجلیل می‌شود به عبارتی رویکرد این است تا بتوانیم از تمامی معلمان تجلیل و تکریم کنیم.

وی از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌یار و تجلیل از معلمان در دبیرستان دخترانه زهراء مردانی‌آذر در دومین روز از هفته معلم خبر داد و افزود: در جشنواره خیرین مدرسه‌یار و تجلیل از معلمان از خیّر بزرگوار آذربایجان مردانی‌آذر نیز دعوت کرده‌ایم تا این مراسم حضور یابند چراکه محل برگزاری این مراسم توسط ایشان احداث شده است و ما همیشه قدردان خیرین هستیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه در مراسمی یاد و خاطره معلمان متوفی سال ۹۷ در شهرستان اهر گرامی‌داشته می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته معلم گرامی‌داشت یاد و خاطره معلمانی است که پس از سال‌ها تلاش برای تربیت جوانان، ندای حق را لبیک گفته و از این دنیا رفته‌اند و این مراسم به صورت مشترک با یادواره شهدای معلم شهرستان اهر برگزار می‌شود.

رمضان‌پور، دیدار معلمان، مدیران مدارس شهری و روستایی و عوامل اداره آموزش و پرورش با امام جمعه اهر، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای دوران دفاع مقدس، حضور معلمان و مدیران در نماز جمعه، دیدار با معلمان بازنشسته و پیشکسوت و برگزاری جنگ شادی برای خانواده‌های معلمان را از جمله برنامه‌های هفته معلم در این شهرستان ذکر کرد.

۲۳۵ معلم بازنشسته آموزش و پرورش اهر تجلیل و تکریم می‌شوند

وی همچنین از تجلیل و تکریم ۲۳۵ معلم بازنشسته آموزش و پرورش اهر خبر داد و گفت: مراسمی ترتیب داده‌ایم تا هم از ۲۳۵ معلم بازنشسته تجلیل کنیم و هم برنامه‌ای شاد برای آنها برگزار کنیم ولی خوب می‌دانیم این‌ها کمترین کاری است که می‌توانیم برای معلمان بازنشسته انجام دهیم این در حالی است که برنامه‌های مختلف نیز نمی‌تواند گوشه‌ای از زحمات سی‌ساله معلمان جبران کند.

مدیر آموزش و پرورش اهر تصریح کرد: امسال سعی کرده‌ایم برنامه‌های هفته معلم پُر بارتر از سال‌های گذشته باشد لذا یکی از رویکردمان در مدیریت آموزش و پرورش اهر در سال‌جاری تکریم و حفظ مقام و شان معلمان است که برای تحقق این رویکرد مطمئناً کم نمی‌گذاریم.

رمضان‌پور در ادامه از برگزاری ویژه برنامه تجلیل از معلمان در تمامی مدارس شهرستان اهر هم‌زمان با هفته معلم خبر داد و گفت: شاید هفته معلم شرایط را فراهم نکند تا از ۱۸۵۰ معلم شاغل در ۴۵۹ مدرسه و ۱۴۳۹ کلاس درس تجلیل کنیم به همین منظور ماموریت تجلیل و تکریم تمامی معلمان شاغل را به مدیران مدارس محول کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۰۰۰ معلم در مدارس دولتی و غیردولتی در شهرستان اهر مشغول به کار هستند، ابراز داشت: از بدو تاسیس آموزش و پرورش اهر که ۱۰۵ سال از آن زمان سپری می‌شود تا به حال نزدیک به ۳۰۰۰ معلم بازنشسته شده‌اند.

۳۰۰۰ معلم در ۱۰۵ سال از تاسیس آموزش و پرورش اهر بازنشسته شده‌اند

مدیر آموزش و پرورش اهر، دیدار و دلجویی از معلمانی که در بستر بیماری هستند و دیدار با مُسن‌ترین معلمان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش اهر در هفته معلم برشمرد و گفت: دیدار با معلمان پیر که از آنها به عنوان ریش‌سفید یاد می‌کنیم وظیفه ماست و باید از پیشکسوتان‌مان نیز یاد کنیم چراکه تلاش آنها باعث شده تا ما به این‌جایی که هستیم برسیم.

رمضان‌پور از پرداخت مطالبات معلمان در هفته معلم تا پایان اردبیهشت‌ماه خبر داد و یادآور شد: بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، بخشی از مطالبات معلمان هفته گذشته پرداخت شده و بخشی دیگر در هفته معلم و نهایتاً تا پایان اردبیهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تجلیل از معلمان اهری را تنها به هفته معلم محدود نکرده‌ایم به عبارتی در هفته پژوهش از ۱۱۲ معلم پژوهش‌گر و در جشن نخبگان از ۴۰ معلم اهری تجلیل و تکریم کرده‌ایم.

به گفته مدیر آموزش و پرورش اهر؛ یک هزار و ۸۵۰ معلم شاغل در مدارس دولتی وظیفه تعلیم و تربیت ۲۷۰۰۰ دانش‌آموز را در ۴۵۹ مدرسه و ۱۴۳۹ کلاس درس مناطق شهری و روستایی بر عهده دارند.

انتهای پیام/