به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در آیین تجلیل از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش اهر به مناسبت هفته معلم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۷ تن از همکاران فرهنگی بازنشسته شده‌اند، اظهار داشت: آموزش و پرورش رکن توسعه جامعه بوده و معلم محور آن است اگر این‌طور باشد برنامه‌ها به‌طور مطلوب پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: معلمان و دبیران آموزش و پرورش اهر حقوق‌های نجومی نمی‌خواهند ولی آنچه می‌خواهند جایگاه و پایگاه معلمان گذشته است و حقوقی که بتواند معیشت آن‌ها را تأمین و منجر به شغل دوم شود تا مشکل معیشتی را با خود بر سر کلاس‌های درس بیاورند.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در زمینه احقاق حق و حقوق معلمان، صدای رسای این قشر فرهیخته باشند، گفت: متأسفانه صدای معلمان به‌جایی نمی‌رسد چراکه دست معلمان آن‌قدر کوتاه است که صدای مشکلات آن‌ها به‌جایی نمی‌رسد.

شجاعی، برگزاری آیین تجلیل از معلمان بازنشسته را بهانه‌ای برای قدردانی از تلاش‌های سی‌ساله معلمان ذکر کرد و یادآور شد: معلمان سی سال در کلاس‌های درس زحمات بسیاری کشیده‌اند و اکنون وقت آن است که حداقل تشکری از خدمات بی‌شائبه معلمان کنیم.

وی با اشاره به بازدید سفیر کشور سوئیس در ایران از مدارس شهرستان اهر، گفت: بر اساس اظهارات سفیر کشور سوئیس در ایران ماهانه حقوق معلمان سوئیس معادل پول ایران ۳۷ میلیون تومان است که پیش از سایر مشاغل پرداخت می‌شود و چون در این بازدید از دانش آموزان در رابطه با شغل آینده نظرسنجی شد و دانش آموزان اغلب سایر مشاغل را انتخاب کردند به لحاظ اینکه سختی کار معلم را می‌دانند و رغبتی برای معلم شدن ندارند.

انتهای پیام/