به گزارش خبرنگار اهرامروز، یعقوب شهبازپور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اهر، اظهار داشت: در مورد پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز توسط پلیس ساختمان باید گفت که اختیارات قانونی در اختیار پلیس ساختمان به‌اندازه کافی وجود دارد که امکانات آن همزمان باید از سوی شهرداری نیز در اختیار آنان قرار گیرد ما نیز آماده همکاری هستیم.

وی بابیان اینکه جلوگیری از سد معبر و ساخت‌وسازهای غیرقانونی در داخل شهر بر عهده شهرداری است گفت: باید افراد خاص با آموزش‌های لازم و چگونگی مقابله با موارد غیرقانونی به کار گرفته شوند تا پیش از ساخت‌وسازها جلوی این اعمال گرفته شود تا از عوارض بعدی این مسائل نیز جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر پیشگیری را مهم‌تر از درمان و مجازات دانست و عنوان داشت: مجموعه دادستانی، دادگستری و نیروی انتظامی همیشه آماده همکاری با نهادهای زی ربط برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی است که جلوی بسیاری از مسائل و مشکلات بعدی را می‌گیرد.

شهبازپور به‌کارگیری گشت‌های تلفیقی را یکی از راه‌حل‌های مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز دانست و گفت: با همکاری گشت‌های منابع طبیعی، امور آب، شهرداری و جهاد کشاورزی می‌توان با آگاه‌سازی و نظارت مکرر جلوی بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را گرفت.

وی حاشیه‌نشینی را یکی از مشکلات و معضلات در کشور دانست و ابراز داشت: ساخت‌وسازهای غیرقانونی باعث بروز مشکلات فراوان و حاشیه‌نشینی در بسیاری از نقاط می‌شود که تنها راه مقابله با آن پیشگیری از به وجود آمدن این امر است.