به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در سومین همایش قرآنی کمیته امداد اهر، با تسلیت شهادت کارکنان سپاه پاسداران در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رویش‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سالگردش بیش از ریزش‌هایش است و در این این سال‌ها عده‌ای از جمله فتنه‌گران مسیر خود را از انقلاب اسلامی جدا کردند که جزو ریزش‌ها محسوب می‌شوند.

وی افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن آن‌طور که کاملاً مشهود بود مردم به خاطر عشق به ولایت‌فقیه و رهبری در اجتماع بی‌نظیر و دشمن‌شکن شرکت کرده بودند.

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از همه به جوانان امید بسته‌اند، گفت: انسان وقتی پایه سن می‌گذارد طمع‌اش برای کسب قدرت، ریاست یا پول بیشتر می‌شود اما در بین جوانان آن طمع نه تنها وجود ندارد بلکه در رفتار و گفتار صادق و با صفا هستند، از این‌رو اگر به نامه‌ها و بیانیه‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم تمامی آنها را خطاب به جوانان می‌نویسند.

حاجی‌زاده در ادامه بابیان اینکه قرآن کریم جذبه مغناطیسی دارد ابراز داشت: در برخی از انسان‌ها که به گود فرهنگ قرآنی وارد نشده‌اند این جذبه قرآن کریم را درک نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: حفظ و قرائت قرآن کریم در سنین پایین به مراتب راحت‌تر از سنین بالاست و توصیه‌ام به افراد مسن این است که از یادگیری قرآن دل‌سرد نشود و قبول کنند استعداد یادگیری قرآن در سنین جوانی بالاتر است.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه برخی از افراد بی‌سواد به لحاظ این‌که قرائت قرآن را نیاموخته‌اند با نگاه به آیه‌ها صلوات می‌فرستند، گفت: هراس دشمنان از مسلمانان به خاطر روحیه دینی، مقاومت، ایثار و شهادت‌طلبی ناشی می‌شود و از این‌رو دشمنان سعی می‌کنند تا روحیه دینی و اعتقادی مسلمانان به ویژه جوانان را مورد آماج حملات قرار دهند.

انتهای پیام/