احمد محرم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز؛ با اشاره به مناقشات ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: قره‌باغ بدون شَک خاک اسلام است و باید به آغوش اسلام بازگردد.

وی افزود: همچنین نمایندگان شمال‌غرب کشور و استان‌های ترک‌زبان در مجلس یازدهم طی نشست فوق‌العاده‌ای اشغال‌گری منطقه‌ی قره‌باغ توسط ارمنستان را محکوم و خواستار عقب‌نشینی شدند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم بابیان این‌که جمهوری آذربایجان و ارمنستان بایستی مشکلات خود را از طریق دیپلماسی حل و فصل کنند، گفت: قره‌باغ متعلق به آذربایجان است و هیچ‌کس جز آذربایجان حق تصاحب قره‌باغ را ندارد.

محرم‌زاده اضافه کرد: موضوع منطقه‌ی اشغالی قره‌باغ باید با مسالمت و صلح حل شود نه این‌که دو طرف مناقشه از طریق حملات نظامی باهم درگیر شوند.

وی تصریح کرد: ارمنستان باید از اشغال منطقه‌ی قره‌باغ دست برداشته و به مرزهای خود بازگردد و از طرفی به حق و حقوق کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان احترام بگذارد، چراکه قره‌باغ به آذربایجان تعلق دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بیشتر مردم آذربایجان؛ شیعه هستند و شیعیان آذربایجانی با کمال تأسف تحت فشار هستند، چراکه حضور اجنوی‌ها و بیگانگانی که جز خصومت با مسلمان را ندارند به معنی نقض حق و حقوق مسلمان آذربایجانی است.