به گزارش خبرنگار اهرامروز از خداآفرین، علی محرمی در دومین همایش شعر و موسیقی قره داغ که در نقطه صفر ارسباران برگزار شد، اظهار کرد: اگر امروز در نقطه صفر مرزی شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با استقبال بی‌نظیر هستیم قطعاً پشتوانه‌ای همچون شهدای مدافع حرم و شهید محسن حججی دارد تا با فدای جان خود امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امنیت و اقتدار کنونی کشور را مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم هستیم، افزود: مرز اول کشورمان در عراق و سوریه است درحالی‌که بی‌ثباتی و ناامنی در کشورهای همسایه حاکم بوده اگر مدافعان حرم نبودند قطعاً جمهوری اسلامی از آسیب‌های تروریست‌ها در امان نمی‌ماند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر در هر نقطه از منطقه ارسباران تمامی برنامه‌های فرهنگی را پوشش می‌دهند و از طرفی هم‌ظرفیت‌های فرهنگی و هنری منطقه را نیز معرفی می‌کنند نقش بی‌بدیلی در شناساندن منطقه قره داغ به گردشگران و مسافران دارند.

محرمی بابیان اینکه موسیقی سنتی و اصل عاشقی از میراث ملموس ماست، گفت: موسیقی عاشقی اینکه باید ثبت ملی شود و جزو میراث ملموس ما محسوب می‌شود قطعاً هم همین‌طور است و منطقه ارسباران خواستگاه اصلی موسیقی عاشقی و شعر و ادب است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در حوزه اقتصادی، گردشگری، سیاسی و سایر حوزه به ثبات پایدار برسیم نیاز به تقویت حوزه فرهنگ و هنر هستیم و لازم است تا داشته‌هایمان و ظرفیت‌ها را معرفی کنیم و همچنین پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر را به‌عنوان ستارگان درخشان این حوزه در منطقه ارسباران برای ملت ایران بیشتر معرفی کنیم.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه منطقه ارسباران در عرصه موسیقی عاشقی اساتیدی دارد که در کشور حرفی برای گفتن دارند، بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی من‌جمله اعتیاد، تحکیم بنیان خانواده‌ها، طلاق و غیره از هیچ‌کسی قابل پنهان کردن نیست و هیچ حوزه‌ای به‌اندازه حوزه فرهنگی و هنر کم‌هزینه‌تر، تأثیرگذارتر در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیست.

محرمی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند که اگر اثری قابل هنری به خود گیرد یک اثر ماندگار خواهد بود و این جمله مقام معظم رهبری برای متولیان فرهنگی کشور تأثیرگذار بود، هنرمندان و منطقه ارسباران به منویات مقام معظم رهبری جامع عمل پوشانده‌اند و امروز شاهد برگزاری رنگین‌کمان جشنواره‌های فرهنگی و هنری در منطقه ارسباران هستیم.

وی تأکید کرد: منطقه ارسباران به لحاظ داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل درزمینهٔ فرهنگ و هنر حرف اول را در استان می‌زند و در این منطقه با افتخار جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که شاید در سطح استان قادر به برگزاری آن‌ها نباشیم، این منطقه امسال با اجرای جشنواره‌های ملی همچون تئاتر کوتاه اهر و فیلم روستایی و عشایری کلیبر به کانون جشنواره‌های فرهنگی استان تبدیل می‌شود درحالی‌که این جشنواره‌ها پشتوانه مردمی دارد و وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی است.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره استانی شعر طنز در شهرستان هریس در دستور کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد، گفت: این جشنواره که سال آینده در شهرستان هریس برگزار می‌شود نیازمند حمایت و همراهی مسئولین، مردم و هنرمندان است.

محرمی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید اعتقاد دارد که امور فرهنگی و هنری به متخصصان این عرصه واگذار شود بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و متخصصان و کسانی که می‌توانند تأثیرگذار باشند از صفر تا صد امور فرهنگی و هنری را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم آن‌ها نیز به‌خوبی از عهده این فعالیت‌ها برآمده‌اند اما نیازمند حمایت و همراهی هستند.