به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم قبل از ظهر امروز در دیدار با مربیان و معلمان استان با تبریک هفته معلم اظهار کرد: آیت‌الله مطهری بهترین معلم انقلاب بوده و کسی است که حضرت امام رحمت الله در خصوص او گفته که “مطهری پاره تن من است”.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلمی وارسته بوده و در دانشگاه‌ها حضور داشت، افزود: دشمنان از تفکر ناب اسلامی مطهری آگاه بودند و هراسی از جُثه او نداشتند بلکه می‌دانستند حرف و تفکر مطهری چقدر اثرگذار است، از این‌رو اقدام به ترور او کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: معلمانی مانند مطهری دینی بوده و دشمن از این هراس داشت.

وی با اشاره به اینکه پیرمردی مانند شهید آیت‌الله دستغیب چه خطری داشت که او را به شهادت رساندند، بیان داشت: ترس از جُثه آیت‌الله نبود بلکه از فکر این عالمان بود، می‌ترسیدند که می‌توان از این تفکرات به آیت‌الله صدوقی، مدنی، قاضی طباطبایی اشاره کرد که تفکرشان اثر بسزایی در جامعه داشت‌، اشاره کرد و یادشان را گرامی‌ داشت.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه معلمان و بدنه آموزش و پرورش از جمله اثرگذارترین قشر جامعه هستند، ادامه داد: هیچ‌کسی معلم کلاس اول ابتدایی خود را فراموش نمی‌کند و این اهمیت قشر فرهنگیان و جایگاه آنها را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: از بهترین‌ها معلمان باید در دوران ابتدایی قرار گیرند، چراکه استخوان‌بندی تربیتی در این دوران شکل می‌گیرد.

آل‌هاشم ادامه داد: مهم‌ترین و اثرگذارترین معلمان را می‌توان به معلم کلاس اول دانست زیرا  آن معلم می‌تواند تربیت صحیحی داشته باشد و همان‌طور که می‌بینید در موفقیت علمی یک دانش‌آموز همیشه صحبت از ریشه تحصیلی او می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: ترحم‌های بی‌جا باعث ایجاد یک بُنیه ضعیف بین دانش‌آموز و در نتیجه تربیت  ضعیف آنها خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه باید قدر معلمان مخصوصاً مفلمان دوره  ابتدایی را دانست، افزود: البته باید در کنار آموزش به مسائل پرورشی توجه شود چراکه یکی از هدف‌های دشمن دانش‌آموزان مخصوصاً دانش‌آموزان مقطع دبیرستانی است و باید مسائل اخلاقی کنترل و نظارت شود.

وی اضافه کرد: نقش اولیا و مربیان و ارتباط والدین با مدرسه یک نقش ارزنده‌ای است و متاسفانه برخی از پدران و مادران فرزندان خود را رها کرده‌اند در حالی که والدین باید در ارتباط با مربیان و کل مدرسه از نظر تربیت فرزندشان باشند.

امام جمعه تبریز اذعان داشت: همیشه از حضور نوجوانان و جوانان در نماز جمعه لذت برده و از علاقه آنها عشق می‌ورزم چراکه این قشر امید آینده کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه بنده مدام تاکید به هیات اُمنای مساجد می‌کنم تا جلوی کودکان و نوجوانان را از حضور در مساجد نگیرند، بیان کرد: باید اجازه دهند تا آنها در مساجد حضور داشته و شلوغ کنند تا در نهایت بامسجد اُنس گیرند ولی متاسفانه به جای اینکه مساجد بچه‌ها را به مسجد ترغیب کنند با یکدیگر اختلاف دارند.

آل‌هاشم گفت: باید در نمازجمعه برنامه‌ریزی داشته باشیم تا نوجوانان بیایند و در نماز جماعت به صورت کوتاه مدت شرکت کنند.

وی ادامه داد: نباید با کارهایی از قبیل برنامه‌های اضافی نوجوانان را از مساجد زده کنیم، بلکه باید در یک برنامه کوتاه مدت جوانان را ترغیب به مساجد کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به عمامه‌گذاری جوانان در استان، توضیح داد: جذب در مدارس دینی به قدری زیاد شده که سخت‌گیری در جذب تبیین شده است، چراکه دیگر در حد امکانات آنها نداریم و این حاصل از تربیت صحیح آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه کار آموزش و پرورش در کنار اینکه سخت است ولی اثر زیادی دارد، گفت: ما در بازسازی و مرمت و احیای مدارس می‌توانیم، کمک کنیم ولی دستگاه تعلیم و تربیت نیز باید از نظر تأمین فضای آموزشی به ما کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: الحمدالله آموزش و پرورش استان ما هیچ مشکلی ندارد ولی اگر توپ و تشری و گلایه علیه این مجموعه از طرف من باشد، خطاب به شما نیست بلکه می‌خواهیم مشکلات حل شود.

وی تاکید کرد: من بلندگوی مردم بوده و بلندگوی ادارات نیستم، باید مسوولان مشکلات را حل کنند و اگر چیزی می‌گویم هدف جسارت نیست بلکه پیشرفت در کارها است.

آل‌هاشم ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش عنایت ویژه‌ای داشته و تلاش دارند تا بحث آموزش و پرورش در کشور گسترش یابد و این موضوعات برای کمک و اصلاح امورات است.

وی در پایان از بابای مدرسه تا کادر اداری مدرسه صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/