به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه هماهنگی برپایی “موکب اربعین شهدای ارسباران” شهرستان اهر با اشاره به این‌که دشمن در دوران دفاع مقدس با تمام وجود آمد تا نظام جمهوری اسلامی را برچیند، اظهار داشت: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود از اسلام و نظام جانانه دفاع کردند.

وی افزود: اگر اکنون می‌بینیم دشمن نمی‌تواند رودررو با ایران به جنگ سخت بپردازد به این دلیل است که از تجربیات دوران دفاع مقدس آگاه هستند.

امام جمعه اهر بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی و روانی دشمن تأکید کرد، گفت: متأسفانه حادثه تروریستی اهواز نمونه دیگری از جنایات داعشی‌ها بود داعشی که به دست دشمنان اسلام تشکیل‌یافته است.

حاجی‌زاده در ادامه بابیان اینکه اقتدار و شکوه شیعیان در مانور پیاده‌روی اربعین حسینی به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: علی‌رغم تنگناهای مالی که مردم‌دارند ولی امسال نیز به زیارت اربعین می‌روند و موکب شهدای ارسباران بایستی بتواند خدمات مطلوبی به زائرین ارائه دهد.

وی یادآور شد: موکب اربعین شهدای ارسباران به نام شهرستان اهر ثبت‌شده و همانند سال گذشته موکب شهدای ارسباران در کنار موکب عتبات و عالیات تبریز به زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه خواهد داد.

امام جمعه اهر اضافه کرد: هنوز ستاد مرکزی اربعین محل استقرار موکب شهدای ارسباران را مشخص نکرده‌اند در صورت مشخص شدن محل کاروان اعزام می‌شود.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه موکب شهدای ارسباران با همکاری مردم و مسئولان برپا و مدیریت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی نیازها و مایحتاج موکب اربعین شهدای ارسباران با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: موکب‌های اهر و تبریز که نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی به زائرین خدمات ارائه می‌دهند مکمل یکدیگر هستند و قرار است تا امکانات مورد نیاز مشترکی به مرز انتقال ندهند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه موکب اربعین شهدای ارسباران دولتی نیست و هزینه‌های آن از طریق مردم و خیرین تأمین می‌شود، افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها، نیازمندیم تا کسبه‌ای که می‌تواند و امکان‌اش را دارد به موکب اربعین شهدای ارسباران کمک نقدی و غیر نقدی کند.

حاجی‌زاده با ذکر اینکه موکب اربعین شهدای ارسباران سال گذشته به بیش از ۲۰ هزار زائر حسینی خدمات‌رسانی کردند، گفت: امسال ۳۳ نفر در قالب موکب اربعین شهدای ارسباران اعزام می‌شوند.