به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابراهیم نیک نظر در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان اهر با اشاره به وقایع حیاتی ثبت‌شده در شش‌ماهه نخست سال جاری در اهر، اظهار کرد: طی نیمه اول سال جاری ۸۷۴ مورد ازدواج ثبت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ مورد ازدواج در این شهرستان کاهش‌یافته است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان اهر میان ازدواج مردان از نظر سن ۲۸ سال و بانوان را ۲۳ سال سن اعلام کرد، افزود: وقایع ازدواج ثبت‌شده در شهرستان اهر از نظر محل سکونت ۶۰۱ واقعه شهری و ۲۷۳ واقعه مربوط به مناطق روستایی است.

وی از ثبت ۱۳۵ مورد طلاق طی شش‌ماهه نخست سال جاری در شهرستان اهر خبر داد، گفت: اگر میزان طلاق را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم ۷ مورد با ۵ درصد کاهش‌یافته در حالی که به دلیل نبود دفاتر ثبت طلاق در شهرستان‌های منطقه ارسباران، تمامی طلاق‌ها در اهر به ثبت می‌رسد که این امر موجب افزایش آمار طلاق در این شهرستان می‌شود.

نیک نظر بابیان اینکه میانگین سن طلاق در بین آقایان ۳۲ سال و در بین بانوان ۲۷ سال است، بیان کرد: طلاق‌های ثبت‌شده در نیمه اول سال جاری ۷۷ درصد از نظر محل سکونت شهری و ۲۳ درصد روستایی است.