به گزارش اهرامروز، سیدرضا رهنمای توحیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، یکی از عوامل کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی را تجهیز نیروگاه‌ها به گاز طبیعی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شرکت گاز آذربایجان شرقی در حفظ محیط زیست، تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌ها است.

وی از تحویل ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های آذربایجان شرقی در طول سال گذشته خبر داد، افزود: در خصوص تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های استان در طول سال گذشته در مقایسه با سال ۹۵ میزان مصرف گاز در این بخش ۲۲ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی بابیان اینکه تأمین گاز ۱۷۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی از دیگر اقدامات شرکت گاز استان در جهت حفظ محیط زیست بوده است، ابراز داشت: شرکت گاز آذربایجان شرقی با اقداماتی که در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده منجر به این شده تا گواهینامه سبز را دریافت کند و تحقق این امر نیز برای شرکت گاز افتخار است.

توحیدی همچنین از اجرای پروژه‌های گازرسانی به ۲۵۲ روستای آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های گازرسانی به روستاهای فاقد گاز مطلوب است که اگر با این سرعت پیش رویم در آینده نزدیک شاهد افتتاح پروژه‌ها خواهیم بود به‌طوری با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از گاز طبیعی به ۹۷ درصد افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر جمعیت یک هزار و ۸۶۲ روستای آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، گفت: فعلاً میزان جمعیت روستایی بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی ۹۳ درصد بوده که با اتمام پروژه‌های گازرسانی به ۲۵۲ روستا این میزان به ۹۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی تصریح کرد: در راستای توسعه گازرسانی به مناطق محروم آذربایجان شرقی بیش از ۲۷۳ هزار انشعاب گاز واگذار شده و ۱۲ هزار و ۱۸۹ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز صورت گرفته که تمامی این‌ها نشان‌دهنده اقدامات شرکت گاز در توسعه شبکه گاز در مناطق محروم است.

توحیدی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها سبب رونق کشاورزی و تولید در این مناطق می‌شود و بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها تأثیر می‌گذارد خاطرنشان کرد: با گازرسانی به روستاها ضمن این‌که نیازهای ساکنین تأمین می‌شود بلکه زمینه تأمین سوخت صنایع و بخش‌های مختلف تولیدی در روستاها نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/