به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان اهر با اشاره به اینکه خبرنگاران جزو اقشار فرهنگی و چشمه آگاهی‌بخش جامعه هستند، اظهار داشت: در طول این ۱۴ ماه که نماینده مردم اهر و هریس شده‌ام سعی کردم تا از دولتمردان برای حل مشکلات این شهرستان‌ها دعوت کنیم و عمده بحث ما در حضور وزرا و معاونین آن‌ها رفع مشکلات و موانع بوده است.

وی افزود: اخیراً معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور بود که به اهر و هریس آمد و بازدیدی داشت ما به آقای نجفی تأکید کردیم با این قیمتی که زمین در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذارند هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به خرید زمین از شهرک صنعتی اهر نمی‌شود و دیگر مشکل برق بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: در بحث جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کاملاً جدی هستیم هرچند موانعی هم وجود دارد اما تنها مختص به شهرستان‌های اهر و هریس نیست بلکه شهرک صنعتی تنها یک مشکل اختصاصی دارد آن‌هم قیمت واگذاری زمین است.

عبدالهی بابیان اینکه باید قبول کنیم سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر ضعیف است و اعمال تخفیف در واگذاری زمین می‌تواند مشوقی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز همانند سایر حوزه‌ها تلاش کنند.

وی، عدم تکمیل بزرگراه اهر-هریس-تبریز را یکی از موانع توسعه منطقه برشمرد، تصریح کرد: در طول ۱۵ ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی دو بار از روند ساخت این بزرگراه بازدید کرده‌اند و بازدید روز جمعه بسیار مؤثر بود چون وزیر راه خیل عظیم ترافیک را در اول صبح این جاده مشاهده کرد در حالی که ظرفیت جاده اهر – تبریز ۸ هزار دستگاه است اما روزانه نزدیک به ۳۰ هزار تردد ثبت می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: بازدید وزیر راه و شهرسازی از نزدیک با گزارش‌ها تفاوت داشت چون دید که اعداد و ارقام تردد در این جاده با گزارش‌ها همخوانی دارد و بسیار ملموس‌تر بود.

عبدالهی از آغاز آسفالت‌ریزی بخشی از بزرگراه اهر – هریس – تبریز خبر داد و گفت: رئیس بنیاد مسکن کشور در دوران مدیریت خود اولین بازدیدی که از پروژه راه‌سازی داشت همین جاده بود و دعوت قبلی حضور یافت به خاطر بخشی از احداث بزرگراه توسط شرکت پیمانکاری بنیاد مسکن انجام می‌گیرد و تأکید ما بر این بود تا بر تعداد ماشین‌آلات شرکت مذکور بیفزاید تا در روند ساخت بزرگراه تسریع صورت گیرد.

وی ابراز داشت: اگر در منطقه پروژه‌ای که برای آن حساسیت به خرج داده شود و تا این حد پیگیری شده باشد بگویید تابنده هم بدانم ولی تا به حال نداشته‌ایم و اگر کسی هم‌میدانی به روند ساخت بزرگراه اهر – هریس – تبریز نگاه کند می‌بیند پیگیری‌ها تأثیرگذار بوده است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه هر اندازه‌ای که برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی تلاش کرده‌ایم کم است و نیاز دارد تا با همدیگر تلاش کنیم، گفت: برخی ادارات در بحث سرمایه‌گذاری همکاری دارند و برخی دیگر متأسفانه همانند سدی ایستاده‌اند و باید از سد آن‌ها بگذریم چراکه وقتی دولت نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کرده و اشتغال‌زایی کند باید به دنبال بخش خصوصی باشیم.

عبدالهی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه به جد پیگیر ارتقاء فرمانداری اهر به فرمانداری ویژه هستیم، گفت: دولت روحانی با دولت‌های قبلی تفاوت‌هایی دارد و این دولت در خصوص ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه به قوانین بیشتر حساسیت نشان می‌دهد اما ما به لحاظ قدمت تاریخی منطقه و فرمانداری شهرستان اهر همچنان پیگیر ارتقاء فرمانداری اهر به‌ویژه هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان اهر جزو آن دسته از شهرستان‌های محروم است که تنها یک بخشداری دارد در حالی که شهرستان‌های هم‌تراز اهر چندین بخشداری دارند و با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم ساختار بخشداری جدید برای شهرستان اهر به تصویب رسیده اما به لحاظ مشکلات به وجود در کشور هم هوراند و اهر از ابلاغ دست نگه‌داشته‌اند.

انتهای پیام/