به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیانیه هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای در اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) بدین شرح است؛

هنر غوص در دریای بیکران زیبایی و صید مروارید و لولو درخشان حقیقت در پهنای واقعیت‌هاست و هنرمند تئاتر همچون غواصی چیره‌دست می‌کاود و می‌جوید آنچه زیباتر است را نمایان سازد و این کاری است بس سترگ و عظیم، که تقدس و تقدیر را توأمان می‌خواهد.اما  نکاتی چند در این میان حائز اهمیت است:

۱-نمایش‌های بومی محلی نیز همچون تئاترهای مدرن امروزی نیازمند آموزش و تخصص و یادگیری فنون و علوم تئاتر است و اهمیت این آموزش در این حیطه امری است واجب و لازم.

۲- نیاز آموزش و کارشناسانی برای شهرهای هم‌جوار منطقه ارسباران بسیار ضروریست که همت هنرمندان و مسئولین شهرهای هم‌جوار را می‌طلبد.

۳-هدفمان از تئاتر همواره انسان‌سازی است و نباید فراموش کنیم که تئاتر هر جا باشد جهنم را گلستان می‌کند.

۴-اگر مدعی هستیم که پزشکان با جسم یک جامعه سروکار دارند ولی نیک می‌دانیم که هنرمند با روح جامعه سروکار دارد.پس هنرمند همیشه باید پویا و زیبا اندیش باشد.

و در این میان آنچه مبارک بود و فرخنده، حضور پیشکسوتان هنرمند تبریز و اهر بود که محفل جشنواره‌مان را حلاوتی بهار گونه بخشید.این جشنواره هماره به وجود شما عزیزان می‌بالد و افتخار می‌کند و به قول ضرب‌المثل ترک‌ها: خداوند هیچ طایفه‌ای را بی بزرگ و ریش‌سفید و گیس‌سفید نکند.

در پایان پیشنهادمان برای مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی است که حمایتشان از این جشنواره را بیشتر نمایند و دوم اینکه اولین گام برای بین‌المللی شدن جشنواره برداشته‌شده است.همتی مضاعف لازم است تا گام‌های بعدی را برای بین‌المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ) بردارید.

هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران(قره داغ):

کریم اکبری مبارکه، عبدالحسین لاله و عباس شاه محمدزاده

انتهای پیام/