مدد سمندری در حاشیه مراسم طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری در گفتگو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: تبریک می‌گویم که چنین مناسبتی ایجاد گردید که به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری که تأکید بر اهمیت کتاب‌خوانی و مطالعه دارند و در نمایشگاهی که عزیزان کتابدار از کتاب‌هایی که مقام معظم رهبری تقریظ نموده‌اند نشانگر این است که ایشان بر مطالعه کتاب تأکیددارند.

 وی بابیان اینکه در چنین جامعه‌ای که با گسترش ارتباطات و فناوری‌های نوین همراه هست نباید فضاهای مجازی اینترنت و سایر مطبوعات جای کتاب را بگیرند گفت: کتاب باید در اولویت سبد فرهنگی هر خانواده باشد و برای توسعه این فرهنگ به‌ویژه در خطه ارسباران و اهر همه مسئولین فرهنگی و اجرایی همتی به خرج دهند تا جوانان بیشتر با کتاب آشنا و مأنوس شوند.

معاون فرماندار اهر با تأکید بر اینکه باید دانش آموزان را تشویق کنیم کتاب مطالعه کنیم عنوان کرد: جا دارد از خانم حاتم زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان که در جلسات مختلف دغدغه این رادارند که کتاب را به میان خانواده‌ها ببرند، به حاشیه شهرها، به روستاها ببرند قدردانی کنیم.

سمندری افزود: از شهردار و شورای اسلامی شهر درخواست می‌کنیم با تهیه یک دستگاه اتوبوس یا مینی‌بوس و اختصاص به‌عنوان کتابخانه سیار کتاب‌های شهرستان که نزدیک ۵۸ هزار جلد کتاب است بتوانیم آن‌ها را برای روستاهای اطراف و حتی زنان خانه‌دار دسترس‌پذیر تر کنیم.

وی ادامه داد: اصلاً زنان خانه‌دار باید مطالعه کنند تا در تربیت فرزندانشان موفق‌تر باشند تربیتی برگرفته از احکام والای اسلام تربیت ایرانی اسلامی تا بتوانند از کتاب‌ها به نحو احسنت بهره‌برداری کنند.

معاون فرماندار اهر در مورد طرح کتابخانه گردی نیز گفت: با آرزوی توفیق برای اجرای چنین طرح‌هایی در ترویج کتاب‌خوانی از تمامی افراد فرهیخته شهرستان درخواست دارم با تمامی امکانات در فضاهای مجازی، حقیقی، مساجد، هرکسی که دست به تریبون است کتاب را توصیه کند تا با بهره‌مندی بیشتر از کتاب‌ها به‌جایی برسیم که در فرهنگ کتاب‌خوانی مشکلی نداشته باشیم.