حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه استقبال مردم از نمایشگاه کتاب و مطبوعات تبریز بی‌نظیر است، اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه‌ها تداوم‌یافته و در اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه نقش مؤثری بتواند ایفاء کند.

وی ادامه داد: جامعه امروزی به رسانه‌های فضای مجازی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در راستای انعکاس اخبار دقیق و صحیح نیاز دارد چراکه مردم نیازمند اطلاع از رویدادهای جامعه هستند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر بر لزوم توجه رسانه‌ها به سبک زندگی اسلامی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی، امنیت و سلامت جامعه تأکید کرد، گفت: اگر رسانه‌ها بیش از گذشته به این مسائل و معضلات توجه کرده و جامعه را به سمت درستی هدایت کنند قطعاً می‌تواند نقش خود را به‌خوبی ایفاء نماید.

وی بابیان اینکه بیشترین پرونده‌های تشکیل‌شده در دادگستری شهرستان اهر در زمینه نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی است، ابراز داشت: نزاع‌های فردی و دسته‌جمعی ضمن اینکه بیشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده بلکه در ردیف نخست جرائم ده‌گانه این شهرستان است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های دستگاه قضایی، مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری اهر کاهش‌یافته و امروز شاهدیم که پرونده‌ها در کمتر ۲۰ الی ۳۰ روزبه نتیجه می‌رسد.

نظری در ادامه با تأکید بر اینکه امنیت پایدار ایران اسلامی در دنیا مثال‌زدنی است، بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در بحث تأمین امنیت رتبه نخست کشوری را کسب کرده است و علاوه بر این ما همیشه شهرستان اهر را مثال می‌زنیم که در این شهرستان جرائم خشن رخ نمی‌دهد و امیدواریم همه‌ آحاد جامعه برای سلامت و امنیت جامعه پای‌کار باشند.

وی در پایان با ذکر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر انصافاً فعال و بی‌ادعا هستند، خاطرنشان کرد: از دست‌اندرکاران غرفه مطبوعات و پایگاه‌های خبری اهر از بابت برپایی این غرفه تشکر می‌کنم و در شهرستان نیز خبرنگاران بدون هیچ چشم‌داشتی برای دسترسی مردم به اطلاعات در کمترین زمان تلاش می‌کنند که در جای خود قابل‌تقدیر است.

انتهای پیام/