به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با موضوع تنظیم بازار و جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا برگزار شد اظهار داشت: دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی با شکست در جبهه‌های جنگ سخت و فرهنگی، امروز بر علیه نظام اسلامی و ملت ایران جنگ تمام‌عیار اقتصادی را آغاز کرده است تا بتواند برای دست‌یابی به مقاصد شوم مردم را به چالش می‌کشاند.

وی افزود: ضرورت امروز ایجاب می‌کند تا ملت و مسئولان در کنار همدیگر قرار گرفته و با اتحاد و همدلی در این جنگ اقتصادی مقابل دشمنان ایستادگی کنند به هر حال با برنامه‌ریزی دقیق و پیش‌بینی‌ها می‌توانیم مجدداً دشمنان را مأیوس کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در ادامه بر لزوم تشدید نظارت بر بازار، اخلال گران اقتصادی و بازار، گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار در شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: بازرسی‌ها و نظارت بر بازار به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی، نحوه توزیع عادلانه و احتکار نباید تنها به این بخش‌ها مختص شود بلکه در کنار نظارت‌ها دستگاه‌ها می‌بایست به کیفیت نیز توجه کرد.

عبدالهی با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک نظارت بر بازار حتماً بر کیفیت کالایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد توجه ویژه‌ای داشته باشند، ادامه داد: در این شرایط اقتصادی که مردم زیر فشار هستند اگر کالا و اقلام موردنیاز به‌وفور یافت نشود و یا با قیمت‌های دلبخواهی توزیع شود مردم حق‌دارند اعتراض کنند چون دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط به وظیفه خود به‌درستی عمل نکرده‌اند.

وی خطاب به بازرسان و گشت‌های مشترک، گفت: به‌تمامی انبارها، سردخانه‌ها و تمامی محل‌هایی که احتمال احتکار و نگهداری اجناس و کالا داده می‌شود بازرسی کنید و اگر نتوانستید ما در دادستانی و دستگاه قضایی پشتیبانی می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر بابیان اینکه امور مالیاتی با اخذ مالیات از اشخاص حقیقی و حقوقی عدالت را به‌صورت عمومی برقرار کند، گفت: دادستانی‌ها بر حسب تأکیدات رئیس قوه قضائیه مدافع حقوق عامه مردم است لذا دستگاه‌ها توجه داشته باشند دادستانی اگر جایی حقوق عامه مردم در معرض تهدید قرار گرفت دفاع می‌کند.

عبدالهی ابراز داشت: اعلام می‌کنم دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود را به‌صورت شفاف به دادستانی شهرستان اهر تحویل دهند چراکه این گزارش‌ها به نفع خودشان خواهد بود و اگر گزارش هم ندهند از طریق قانونی اقدام می‌کنیم به‌طوری که اگر مشکلی به وجود آمد این دستگاه قضایی است که به دستگاه‌ها در حل مشکلات کمک می‌کند.

وی با ذکر اینکه اتاق اصناف به رؤسای اتحادیه‌ها در خصوص عدم رعایت سد معبر توسط صنوف که باعث نارضایتی مردم اهر می‌شود تذکر دهند، گفت: متأسفانه برخی از صنوف سد معبر را رعایت نمی‌کنند به‌طوری که مأموران شهرداری و نیروی انتظامی علی‌رغم ابلاغ تذکرات، می‌بینیم که برخی از صنوف توجهی نمی‌کنند و ما نیز علاقه نداریم دستور پلمپ صادر کنیم با این حال اصناف رعایت نمی‌کنند.