به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه که در سالن شهید تندگویان فرمانداری اهر برگزار شد با اشاره به اینکه نماز جمعه فرصتی برای نصیحت مردم و تشریح مسائل و مشکلات و معنوی و سیاسی است اظهار داشت: پیش از انقلاب تنها در چند شهر نماز جمعه آن هم به صورت عبادی اقامه می‌شد و اگر سیاسی می‌بود حکومت وقت اجازه نمی‌داد.

وی افزود: قبل از انقلاب یکسری نمازهای جمعه حکومتی به صورت تشریفاتی اقامه می‌شد که آن‌هم عبادی صرف نبود بلکه برای دعاگویی و در خدمت طاغوت بود.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه ۵ مردادماه سال‌جاری اقامه نماز جمعه عبادی و سیاسی در نظام جمهوری اسلامی وارد چهل و یکمین سال می‌شود، گفت: در حال حاضر نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود که به تعبیر امام راحل بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری از تشکیلات ستاد اقامه نماز جمعه به عنوان نهاد رحمانی تعبیر کرده‌اند و به صورت شورای سیاست‌گذاری اداره می‌شود.

وی تاکید کرد: بعضاً از ائمه جمعه شهرستان‌ها به عنوان نماینده ولی‌فقیه یاد می‌کنند در حالی که این‌طور تنها ائمه جمعه مراکز استان‌ها با حکم مقام معظم رهبری منصوب و سمت نمایندگی ولی‌فقیه را دارند و ائمه جمعه شهرستان‌ها به نصب رهبری و با واسطه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور منصوب می‌شوند.

امام جمعه اهر تصریح کرد: یکی از ادارات پُر رفت و آمد، دفاتر ائمه جمعه است که مردم مشکلات‌شان را در صورتی حل نمی‌شود به ائمه جمعه به عنوان آخرین سنگر و ملجأ پناه می‌برند تا شاید امام جمعه بتواند مشکلات مردم را حل کند به عبارتی دفاتر ائمه جمعه بازوی قوی مسئولان محسوب می‌شود.

حاجی‌زاده، نمازهای اعیاد فطر و قربان را نماز عبادی – سیاسی عنوان کرد و گفت: منظور از این‌که نماز جمعه نماز عبادی سیاسی است یعنی تریبون ولایت است تا رهنمودهای مقام معظم رهبری تبیین شود و منظور از تبیین رنهمودها صرفاً بازگوی نیست بلکه تحلیل می‌شود.