به گزارش خبرنگار اهرامروز محمودی در آیین اختتامیه جشنواره نوروز ۱۳۹۷ و اولین جشنواره رشته پلویی (دیزبین اریشته سی) شهرستان اهر ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: طبق گفتگوهای انجام شده با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اهر، مقرر شد که در سال جاری ۱۰ درصد بودجه عمومی شهرداری برای فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری اختصاص یابد.

وی افزود: توسعه فرهنگ عمومی شهر در چهارچوب‌های مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه از اهداف این اقدام خواهد بود.

فرماندار اهر در ادامه ضمن قدردانی از کمیسیون فرهنگی شورای شهر، شهرداری و سایر عوامل، گفت: این جشنواره که با موفقیت و بدون هیچ‌گونه کم و کاستی انجام شد، باعث ایجاد شورونشاط در بین شهروندان و مسافران نوروزی گردید.

محمودی همچنین از کارکنان شهرداری و دست‌اندرکاران جشنواره با عنوان نوروزبانان بی نوروز یادکرد و عنوان داشت: کارکنان شهرداری و به‌خصوص پاکبانان عزیز که در روزهای نخست سال جاری مردم در دیدوبازدید عید بودند، به‌صورت شبانه‌روز تلاش کردند و شهر را تمیز و عاری از زباله نگه داشتند.

وی ادامه داد: در زمان‌های نزدیک تحویل سال جدید با توجه به اینکه میزان مصرف آب شرب در شهرستان اهر ۳ برابر شده بود ولی کمبود آب گزارش نشد که این حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان است.

این مقام مسئول صنایع‌دستی را از قابلیت‌های ویژه منطقه ارسباران و به‌خصوص شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: جشنواره‌هایی که تحت عناوین محلی و توانمندی‌های شهرستان برگزاری می‌شود، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و حمایت از تولیدات محلی است که بایستی تمامی مسئولان از آن حمایت کنند.

فرماندار شهرستان اهر در خصوص شعار سال جدید که مقام معظم رهبری آن را سال “حمایت از کالای ایرانی” نام‌گذاری کرده‌اند، نیز گفت: مصداق بارز و عینی حمایت از کالای داخلی در شهرستان اهر این است که محصولات و صنایعی که به‌صورت دستی توسط خود مردم منطقه تولید می‌شود، خریداری شود تا علاوه بر حمایت از کالای داخلی باعث رونق اقتصاد شهرستان نیز گردد.

انتهای پیام/