به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده صبح امروز جمعه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهرستان اهر با اشاره به اینکه ادای زکات فطره سنت حسنه پیامبر اکرم است اظهار داشت: همان‌طور که فریضه نماز مهم است ادای زکات نیز مهم است چراکه با این طریق می‌توان نیازمندان و فقرا را یاری کرد.

وی افزود: خدا را شاکریم که توانستیم اهمیت لیالی قدر و فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کنیم و شب‌های قدر امسال نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر بود و از طرفی تقارن آن با سالگرد ارتحال امام معنویت خاصی داشت.

امام جمعه اهر بابیان این‌که نباشد پس از اقامه نماز عید سعید فطر به‌کل اعمال ماه مبارک رمضان را فراموش کنیم، گفت: این‌که امروز همه در نماز شرکت کرده‌اند شاید اصلاً حواسی به زمان نبود و همه مشتاق نماز بودند لذا بعد از ماه رمضان باید سعی مساجد را مملو از مردم نگهداریم.

حاجی‌زاده ادامه داد: نماز عید سعید فطر نماد وحدت و انسجام مسلمانان است، صفوف به‌هم‌پیوسته نمازهای اعیادی همچون عید فطر نشان‌دهنده وحدت و یکپارچگی امت مسلمان است.

روز عید سعید فطر روز تولد مجدد انسان است

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان اهر اضافه کرد: با اتحاد و همدلی می‌توان به پیشرفت و دستاوردهای متعدد دست‌یافت ولی اگر اتحاد نباشد و فرافکنی کنند با این طریق نمی‌توان انتظار داشت موفقیت کسب کنیم.

وی در خطبه دوم ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، گفت: مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان متحمل زحمت شده و روزه گرفتند جای دارد تا این عید فرخنده را به روزه‌داران تبریک بگویم.

امام جمعه اهر تأکید کرد: روز عید فطر روز تولد مجدد انسان است چراکه که خداوند انسان را در طول ماه مبارک رمضان از گناه و معصیت پاک می‌کند.

حاجی‌زاده بیان داشت: امروز که عید سعید فطر با جمعه تقارن یافته نماز جمعه برگزار نمی‌شود و به‌جای آن نماز ظهر اقامه خواهد شد این نیز به آن دلیل است تا دو بار مسلمانان گردهم نیایند و به‌زحمت نیفتند.

وی با اشاره به دیدار استادان دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب، مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها بر ورود اساتید به حل چالش‌های اساسی کشور تأکید کردند گفت: دانشگاه‌ها مراکز مهم است و می‌تواند سرنوشت و آینده کشوری را تعیین کند و رهبر معظم انقلاب در این دیدار دانشگاه‌ها را مرکز تربیت قوه عاقله تعبیر کردند.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان اهر یادآور شد: امام راحل معتقد بودند که دانشگاه‌ها هم می‌توانند منشأ خیر و برکت باشند و هم می‌تواند مایه بدبختی جامعه شود و در ادامه فرموده بودند از طریق دانشگاه‌ها سرنوشت یک ملت تعیین می‌شود و دانشگاه غیر اسلامی و بد یک ملت را عقب می‌زند، امیدواریم دستورالعمل‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص دانشگاه‌ها مورد توجه اساتید دانشگاه‌ها قرار گیرد.

دشمنان سعی دارند تا به نحوی ملت و کشور ایران را تحت سلطه درآورند

امام جمعه اهر با ذکر این‌که FATF توسط کشورهای سلطه‌گر تدوین‌شده و از این طریق خط و خطوطی برای دیگر کشورها تعیین می‌کنند، گفت: اگر کشوری FATF را قبول کند در لیست سیاه قرار می‌گیرد که به‌تبع آن تحریم‌هایی علیه این کشورها اعمال می‌شود و امیدواریم قوای سه‌گانه دولت، قضا و مجلس و مردم از نفوذ استکبار جهانی هوشیار باشند و این منافذ را مسدود نمایند.

وی تصریح کرد: دشمنان سعی دارند تا به نحوی ملت و کشور ایران را تحت سلطه درآورند به‌طوری که اگر شیطان را حتی از درب هم فراری دهیم از پنجره وارد می‌شود و حتماً نیاز نداریم که گفته‌های کشورهای سلطه‌گر را در خصوص FATF قبول کنیم.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه ظاهر FATF مبارزه با تأمین مالی تروریسم است ولی هدف از این طرح چیز دیگری است، خاطرنشان کرد: نباید ایران FATF را قبول کند، آمریکا حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت را تروریست می‌داند و این طرح در واقع ضربه زدن به جبهه مقاومت است، این در حالی است که استکبار جهانی و ایران از تروریسم نگاه متفاوتی ندارند و اگر جمهوری اسلامی FATF قبول کند در واقع با دست خود برای خودمان و جبهه مقاومت مشکل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/