به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که به میزبانی شهرداری اهر برگزار شد با طرح سؤالی مبنی بر اینکه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در رعایت حقوق شهروندی به خود چه نمره‌ای می‌دهند؟ اظهار داشت: در این میان سؤالاتی همچون عدم انجام درست وظیفه و افراط و تفریط به ذهن می‌رسد که در مجموع مشکلاتی داریم اما اگر بهانه قوانین باشد در این زمینه مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه علت این‌که چرا دستگاه‌ها نمی‌توانند منشور حقوق شهروندی را به‌درستی اجرا کنند نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی دارد، افزود: مدیران دستگاه‌ها می‌بایست خود را از نظر عملکردی در حوزه‌های مختلف من‌جمله حقوق شهروندی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند و بیشتر به ریشه‌یابی مشکلات بپردازند.

امام جمعه اهر ادامه داد: مدیر دستگاهی در ارزیابی خداوند متعال نمره قبولی را می‌گیرد که هرچه در توان داشته برای رفع مشکلات مردم دریغ نکرده و برای مردم جهادی کار کرده است، قبول داریم هیچ‌کس نمی‌تواند معجزه کند و بعضاً قصور هم وجود دارد اما جهادی کار کردن و انقلابی قدم برداشتن به منابع مالی و بودجه بستگی ندارد.

حاجی‌زاده در ادامه بابیان اینکه فعالیت موکب اربعین حسینی شهدای منطقه ارسباران با آغاز محرم‌الحرام کلید خورده است، گفت: موکب اربعین حسینی شهدای منطقه ارسباران در حال حاضر آماده فراهم‌سازی مقدمات برای حضور در مرز ایران و عراق جهت پذیرایی از زائرین امام حسین(ع) است.

وی، حمله اخیر موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه را مایه دلگرمی و خوشحالی ملت ایران توصیف کرد و بیان داشت: حمله موشکی سپاه پاسداران به مقرر سرکردگان گروهک تروریستی داعش در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها حاوی پیام‌های مختلفی بود به‌طوری که این حمله شاید جنبه انتقام خون شهدای حادثه تروریستی اهواز را داشت اما به دشمنان گوش زد که سپاه هیچ‌گاه هوشیاری و اقتدار خود را از دست نمی‌دهد.

امام جمعه اهر تصریح کرد: سپاه پاسداران با حمله موشکی ضمن آن‌که وعده رهبر معظم انقلاب اسلامی را که در خصوص گوشمالی سخت از تروریست‌ها داده بودند محقق کرده و مردم را خوشحال ساخت و از نگاهی دیگر نیز امنیت مثال زندگی این مرز و بوم به رخ جهانیان نشان داد.

حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه عزم جدی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در اجرای قوانین منشور حقوق شهروندی می‌تواند آثار و برکات ارزشمندی در منطقه داشته باشد، گفت: متأسفانه در جامعه از نظر مسائل اخلاقی، اجرایی و حق‌الناس مشکلاتی داریم که نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه راهکار است و مردم همواره برای حل مشکلات این مسائل مسئولان را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند.

وی، بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع در دستگاه‌ها توسط مسئولان تأکید کرد و افزود: وقتی مردم به دفتر کار مسئولان مراجعه می‌کنند لازم است تا با آن‌ها با مهر و عطوفت برخورد کنند شاید مراجعه‌کننده انتظار حل مشکل را نداشته باشد اما همین‌که می‌بیند مسئول مربوطه با احترام با وی برخورد می‌کند دلگرم می‌شود و این‌که بر رعایت حق‌الناس تأکید می‌کنیم به این دلیل است که کار مردم را به امروز و فردا موکول نشود.

امام جمعه اهر با اشاره به این‌که هدف دشمنان در جنگ اقتصادی بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به‌نظام جمهوری است و مشکلات معیشتی و اقتصادی که از آن سوءاستفاده می‌کنند بهانه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از روز گذشته شاهد هستیم که نرخ دلار روند نزولی دارد اما دشمنان ما از این خوشحال نیستند و برای این‌که نرخ دلار افزایش یابد تا به‌تبع آن مشکلات متعددی متوجه مردم شود در باتلاق دست و پا می‌زند ولی این اتحاد و همدلی مردم بود که توطئه‌های دشمنان نقش برآب شد.