به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر اظهار داشت: شهرستان اهر جزو شهرستان‌هایی است که با بحران کم‌آبی و خشک‌سالی مواجه شده و اگر شرایط فعلی تداوم یابد سد ستارخان با چالش‌هایی روبرو می‌شود به‌طوری که بحران کم‌آبی تنها به اهر محدود نمی‌شود بلکه کل کشور با کمبود منابع آبی و بحران کم‌آبی مواجه است.

وی با اشاره به این‌که سعی و تلاش شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر این است که بحران کم‌آبی با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح به تنش تبدیل نشود، افزود: نباید اجازه دهیم مشکل کم‌آبی مردم را رو در روی همدیگر قرار دهد و در عین حال با منابع موجود آب شرایط فعلی را مدیریت کنیم.

فرماندار شهرستان اهر، بر لزوم مدیریت منابع آبی و مدیریت بهینه آب در شهرستان اهر تأکید کرد، ادامه داد: شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر تلاش می‌کند تا بدون هیچ مشکلی از بحران کم‌آبی عبور کنیم و از طرفی خوشبختانه در بین مسئولان و مردم اتحاد و اتفاق‌نظر در راستای مدیریت منابع آبی وجود دارد.

محمودی اضافه کرد: مسئولان شهرستان اهر ضمن این‌که در مدیریت صحیح منابع آب اتفاق‌نظر دارند و در مدیریت منابع آب اجماع نظر کاملی دارند و اگر خدای‌ناکرده شرایط از اینی که هست بحرانی‌تر شد همه مسئولان باید احساس تکلیف و مسئولیت کنند.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های ذی‌ربط طبق دستورات قبلی این شورا برای هر لحظه جهت مدیریت منابع آبی شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: نظر اعضای شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر بر این است که منابع آبی موجود در پشت سد ستارخان بر اساس اولویت‌بندی مدیریت شود و همین امر باعث شد تا برنامه‌هایی برای مدیریت منابع آب تدوین شود.

برنامه‌ریزی جهت مدیریت منابع آب برای گذر از بحران کم‌آبی ضروری است

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: در هر حال همان‌طور که وظیفه‌داریم سعی می‌کنیم تا انتظارات به‌حق مردم اجابت شده و در عین حال برای هر میزان آبی که در سد ستارخان وجود دارد برنامه داشته باشیم و با مدیریت صحیح بتوانیم بحران کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.

محمودی در ادامه خواستار عملیاتی کردن مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط شد، گفت: برنامه‌های عملی مدیریت منابع موجود آب در سد ستارخان بر اساس میزان آب موجود تغییر می‌کند و هر اندازه‌ای که آب موجود داشته باشیم بر مبنای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر با تأکید بر اینکه به لحاظ بارش‌های اخیر، فعلاً اراضی زارعی و باغی نیازی به آبیاری ندارد و رهاسازی آب از سد ستارخان با تأخیر انجام گیرد، افزود: هرگونه رهاسازی آب از سد ستارخان اهر صرفاً با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان انجام می‌پذیرد.

وی، بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و شبکه‌های آب‌رسانی از سوی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تأکید کرد و بیان داشت: برای جلوگیری از تبخیر آب، انتقال سریع و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز لازم است تا کانال انتقال آب به باغات قطره‌ای اهر سرپوشیده شود.

انتهای پیام/