به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن‌زاده در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر با معاونین شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های مسئولین آب و فاضلاب و با اشاره به اینکه تأمین آب شرب سالم و دفع فاضلاب مدرن از وظایف ذاتی شرکت آب و فاضلاب است، اظهار داشت: در حال حاضر احداث ۲۵ کیلومتر شبکه مدرن دفع فاضلاب در اهر باقی‌مانده و فرمانداری اهر برای اجرای این پروژه آماده هرگونه همکاری است.

وی افزود: با توجه به اعتبار ۲۴۰ میلیون تومانی باقی‌مانده از پروژه‌های آب و فاضلاب شهری اهر، تأکید داریم تا احداث شبکه مدرن دفع فاضلاب در مناطقی که این پروژه در آن‌ها احداث‌شده عملیاتی شود لذا می‌بایست برای اجرای پروژه شبکه فاضلاب از سایر منابع تأمین اعتبار شود.

معاون فرماندار اهر ادامه داد: طبق تبصره ۳ قانون، هزینه‌ای که قبوض مردم لحاظ شده در پروژه ۲۵ کیلومتری شبکه مدرن دفع فاضلاب شهری اهر هزینه می‌شود و امیدواریم طبق قولی که داده‌شده این پروژه نهایت تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

حسن‌زاده بابیان اینکه بودجه‌ای از دولت به شهرداری اهر تعلق نمی‌گیرد، گفت: شهرداری اهر اگر بخواهد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی تأمین اعتبار کند صرفاً به درآمدهای محلی و مردم می‌تواند متکی باشد لذا انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها در اجرای عملیات عمرانی ضمن هماهنگی با شهرداری، اگر تخریب معابر و هزینه‌ای به شهرداری واصل شد سهم شهرداری را پرداخت کند.

وی اضافه کرد: فرماندار شهرستان اهر تأکیددارند تا تعادل و تعامل بین دستگاه‌های دولتی برقرار شود به‌طوری که گاهاً به دلیل عدم تعامل بین دستگاه‌ها منجر به تعطیلی پروژه‌ها شده دیگر نه‌تنها شاهد نباشیم بلکه با تعامل و همکاری برای گره‌گشایی از مشکلات مردم تلاش کنیم.

معاون فرماندار اهر، ایجاد تعادل و تعامل بین دستگاه‌های دولتی را از وظایف مدیریت ارشد شهرستان اهر ذکر کرد و گفت: اهالی ساکن پشت مدیریت جهاد کشاورزی از نظر دفع فاضلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند لذا آب و فاضلاب و شهرداری اهر برای رفع مشکل این محله ملزم هستند.

صمد علی‌اکبرزاده اهری، بهبود جعفری، ابوالفضل بابایی دایلاری و اصغر فتح زاده، اعضای شورای اسلامی شهر اهر در این جلسه نکته نظرات خود را در خصوص مشکلات آب و فاضلاب شهری بیان کردند که معاون فنی و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پاسخ به درخواست بهبود جعفری گفت: شبکه فاضلاب در منطقه شله بران احداث می‌کنیم.