به گزارش خبرنگار اهرامروز، زین‌العابدین مردانیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از گازرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هوراند و ۳ روستای شهرستان کلیبر در روستای دهرود ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروز تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخلاف دوران منحوس پهلوی که خود را بالاتر از مردم می‌دانستند، خدمتگزار مردم عزیز و در کنار آنان هستند و به این امر نیز افتخار می‌کنند.

وی با اشاره به گازرسانی به روستاهای شهرستان هوراند گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از گازرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هوراند و ۳ روستای شهرستان کلیبر بودیم که با احتساب روستاهای امروز، جمع روستاهای گازرسانی شده شهرستان به ۵۳ روستا رسید.

فرماندار شهرستان هوراند با ذکر اینکه اولویت گازرسانی با روستاهای پرجمعیت است ابراز داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از گازرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هوراند، درصد خانوارهای بهره‌مند از نعمت گاز طبیعی به ۶۵ درصد رسید.

مردانیان ضمن تقدیر از مدیرعامل گاز آذربایجان شرقی و رئیس اداره گاز شهرستان هوراند گفت: با توجه کلنگ زنی گازرسانی به ۱۱  روستای شهرستان هوراند در شهریورماه سال جاری، امیدواریم خانوارهای این روستاها نیز به‌زودی بتوانند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه علیرغم در تنگنا بودن دولت ازلحاظ بودجه فعالیت‌های عمرانی باقدرت ادامه دارد عنوان کرد: با توجه به شعار سال یعنی “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است دولت خدمتگزار نیز تمام تلاش خود را در جمت خدمت به مناطق محروم و کم برخوردار به کار بسته و گازرسانی روستاهای شهرستان هوراند نیز که با هزینه ۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته در همین راستا انجام‌شده است.

فرماندار شهرستان هوراند با ذکر اینکه روستائیان برای جلوگیری از خسارات احتمالی زلزله باید نسبت به مقاوم‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند گفت: روستائیان عزیز اکنون می‌توانند با تسهیلات ارائه‌شده توسط دولت می‌توانند خانه‌های خود را مقاوم‌سازی کنند و از مزایای این خدمات بهره‌مند شوند.