به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسن باقرپور در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر با اشاره به این که ایجاد مسیر دوم جهت کاهش ترافیک در منطقه حفاظت شده فندقلو ضروری است، اظهار داشت: اعتبار موردنیاز برای مسیر گشایی در منطقه حفاظت شده فندقلو درخواست شده و امیدواریم شهرداری اهر بتواند این پروژه را عملی کند.

وی بر لزوم بازگشایی کمپ گردشگری سد ستارخان شهرستان اهر تأکید کرد، یادآور شد: مسافران در کمپ گردشگری سد ستارخان خواهان حداقل خدمات هستند و برای رونق این کمپ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار شهرداری اهر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر از برگزاری هشتمین دوره جشنواره ورنی به صورت سراسری طی سال جاری در این شهرستان خبر داد، افزود: البته در راستای هماهنگی بیشتر نیاز به برگزاری جلسات هستیم تا مصوبات و نتیجه تصمیم گیری‌ها را جهت تعیین تکلیف به استان ارسال کنیم لذا پیشنهاد ما این است که هشتمین دوره جشنواره ورنی هم زمان با جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر برگزار شود.

باقرپور در ادامه بابیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در مورد بوم گردی بخشی از اختیارات را به شهرستان‌ها تفویض کرده است، گفت: علی رغم اطلاع رسانی به دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی، اما رغبت چندانی به بحث بوم گردی نشان نمی‌دهند در حالی که سهم شهرستانی از تسهیلات بوم گردی زمینه‌ای را فراهم می‌کند که شاید در آینده این فرصت دیگر نباشد.

وی از شناسایی و معرفی ۱۳ آثار تاریخی، طبیعی و معنوی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی جهت ثبت ملی معنوی خبر داد و گفت: این آثار شامل پارک جنگلی فندقلو، درختان زگلیک، ۲ مورد پل، مسجد قلندر، غار یخچال انجرد، پیر درخت، یای قاری، تالاب‌های دیب سیز و یوسفلو، فطیر یتی قات ( نان اهری هفت لای) و سایر آثار جهت ثبت ملی معرفی کرده‌ایم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در خصوص تملک خانه عطایی نیز گفت: فاز نخست خانه تاریخی عطایی تملک شده و فاز دوم آن نیز که اعتبار موردنیاز تأمین شده بود اما به دلیل عدم رغبت مالک بازگردانده شد اما اکنون که مالک راضی به فروش شده مشکل تأمین اعتبار داریم که درخواست تأمین کرده‌ایم.

باقرپور، ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری را نیازمند همکاری ادارات دولتی و نهادها عنوان کرد، بیان داشت: از ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری نباید غافل شویم و لازم است تا تمامی دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند و این که با ثبت جهانی می‌توان در جذب گردشگر مؤثر واقع شد حقیقت است و می‌تواند آینده این شهر را تضمین کند.

انتهای پیام/