به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ، “علی محرمی” گفت: در آستانه‌ی ورود به رویداد تبریز ٢٠١٨ که در آن تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران و موسسات فرهنگی اتحادیه اروپا، هفته فیلم اروپا را در تبریز برگزار می‌کند.

وی افزود:‌ هفته فیلم‌ اروپا که به تازگی با مشارکت امور بین‌الملل انجمن سینمای جوانان ایران و موسسات فرهنگی اتحادیه اروپا با عنوان EUNIC به‌ نمایندگی توماس کلویبر در تهران موزه سینما برگزار شده بود، این‌بار در تبریز با نمایش ٢١ فیلم شامل ١٧ فیلم کوتاه و ۴ فیلم بلند به کار خود ادامه می دهد.

محرمی گفت: هفته فیلم اروپایی در تبریز با نمایش آثاری از ٨ کشور این قاره شامل یونان، بلغارستان، آلمان، لهستان، اتریش، دانمارک، هلند و اتریش با همکاری DMC و گروه هنری آریانا از ۲۹ آبان‌ تا ۲ آذر از ساعت ۱۸ در سینما ناجی شهر تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود:‌در اولین روز از هفته فیلم اروپا در تبریز فیلم‌های کوتاه “بار سنگین خاطره” از اتریش، “آوازه” از مجارستان،‌”چاق شدن به روش سالم”‌از بلغارستان و “قبل از شفق صبحگاهی” از اتریش اکران خواهد شد.

محرمی گفت: همچنین در سی‌ام آ‌بان و دومین روز این برنامه فیلم‌های “ریاضت” از یونان،‌ “هالک قرمز” از یونان، “بازگشت” از یونان،‌”ماسایی”  از یونان،‌”چلسی” از یونان و “قین ” از هلند اکران می‌شود.

وی افزود:‌روز چهارشنبه اول آذرماه نیز فیلم‌های “ساعت گربه وحشی” از دانمارک و “گرد آورنده” از لهستان و دوم آذرماه نیز فیلم بلند “چهار پادشاه” از آلمان و فیلم‌های کوتاه “ادامه دادن” از اتریش، “شب بخیر” از اتریش، “درس‌های رانندگی” از یونان، “مارچ” از یونان، “انجیر” از یونان”، “دانه” از یونان، “عبور” از یونان و “اویوا” از یونان اکران می‌شوند.

براساس این گزارش مراسم افتتاح این رویداد فرهنگی روز دوشنبه بیست و نهم آبان‌ماه از ساعت ١٧  آغاز شده و نمایش فیلم‌ها تا دوم آذر‌ماه ادامه دارد و شرکت درآن رایگان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این برنامه به سینما ناجی تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر مجتمع سینمایی ٢٢ بهمن تبریز مراجعه نمایند.