به گزارش خبرنگار اهرامروز، حمید حسین‌پور در نشست مشترک با نماینده اهر و هریس و مدیر شبکه بهداشت و درمان در رابطه با بیمارستان قدیم اهر اظهار داشت: در رابطه با بیمارستان قدیم و ساختمان جمعیت هلال‌احمر اهر جلسات مختلفی را در جمعیت هلال‌احمر استان داشتیم و قرار بود تا نتیجه آن جلسات به اطلاع نماینده مردم اهر و هریس منعکس شود، البته در این جلسات بحث‌های مدیریتی، کارشناسی و قانون و مقررات نیز در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: ابتدا موضوع از این‌که ساختمان جمعیت هلال‌احمر و یا به اصطلاح بیمارستان قدیم اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل شود مطرح شد، بر این اساس قرار شد تا بررسی شود که آیا هلال‌احمر شرعاً و قانوناً ملزم به این اقدام است یا خیر؛ البته بعد از جلسات کارشناسی با حضور وکلا و کارشناسان و بررسی اسناد مشخص گردید که شرعاً ملزم به تبدیل ساختمان جمعیت هلال‌احمر اهر به نقاهتگاه بیماران کرونایی نیستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: هلال‌احمر ردیف بودجه‌ای ندارد و درآمدها و هزینه‌های جاری جمعیت هلال‌احمر اهر از محل اجاره‌بهای بخشی از ساختمان جمعیت تامین می‌شود از طرفی هم هلال‌احمر از نظر مالکیت قانونی بیمارستان قدیم اهر اسناد کافی دارد و به عبارتی مالک است.

حسین‌پور تصریح کرد: اگر قرار باشد سرانه‌ی فضای درمانی شهرستان اهر را افزایش دهیم، می‌توانیم ساختمان قدیم جمعیت هلال‌احمر اهر را با درخواست از مستاجرین آن را تخلیه و جهت استفاده در حوزه بهداشت و درمان قرار دهیم.

وی با ذکر این‌که نهایت سعی‌مان بر این است تا بتوانیم درخواست و مطالبه نماینده اهر و هریس را تحقق بخشیم، گفت: مطالبات نماینده مجلس و مردم اهر را پیگیری می‌کنیم، در عین حال نباید کاری کنیم که فردایی از تصمیم امروزمان پشیمان شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به جلسه اخیر شورای تامین شهرستان اهر در خصوص تعیین تکلیف وضعیت بیمارستان قدیم اهر گفت: معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه شورای تامین شهرستان اهر؛ به طور شفاف نگفتند که این ساختمان را برای بیمارستان یا نقاهتگاه بیماران کرونایی می‌خواهند و اگر قرار است نقاهتگاه بیماران کرونایی شود در بقیه شهرها از سالن‌های ورزشی هم برای این کار استفاده می‌کنند.

حسین‌پور اضافه کرد: در جلسه شورای تامین اهر به فرماندار شهرستان گفتم اگر بهداشت و درمان مهم است پس باید هلال‌احمر هم مهم باشد، وقتی مقام معظم رهبری عملکرد جمعیت هلال‌احمر در زلزله سال ۹۱ ارسباران را بی‌نظیر خوانده بودند، نشان می‌دهد که فعالیت هلال‌احمر آنقدر هم کم اهمیت نیست در حالی که ساختمان بیمارستان قدیم اهر مرکز مدیریت عملیات امداد و نجات در زلزله ارسباران بود و غذای امدادگران در روستاهای دورافتاده ارسباران از اهر و همین ساختمان تامین می‌شد.