به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نشست خبری پیرامون تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان به مناسبت قیام ۲۹ بهمن‌ماه ضمن تبریک پیشاپیش میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: خانه‌تکانی در بین ما ایرانیان معروف است که در ابتدای سال به زندگی خود رسیدگی می‌کنیم علمای اخلاق نیز عقیده دارند که انسان همیشه باید خانه‌تکانی کند ما نیز باید فکر کنیم که در این سالی که گذشت چه‌کارهایی انجام داده‌ایم توانسته‌ایم رضایت پروردگار را جلب کنیم؟ کار ثوابی انجام داده‌ایم؟ بهتر است یک خانه‌تکانی دل انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همه‌ساله در لحظه سال‌تحویل شعار سال را مشخص می‌کنند گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که برای شعار سال بحث‌های اقتصادی را مطرح می‌نمایند که سال ۹۶ نیز بانام “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” نام‌گذاری شد ما مسئولین و آحاد جامعه نیز باید در پایان سال گزارشی تهیه کنیم و عملکرد خود را بیان نماییم تا نام‌گذاری‌ها هر چه‌بهتر پیگیری شوند.

امام‌جمعه شهرستان اهر ضمن تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر که در همه امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … در پوشش اخبار و رویدادهای شهرستان تلاش می‌کنند عنوان کرد: تمامی بیانات مقام معظم رهبری مهم هستند و همیشه دارای ابتکاراتی بوده‌اند که همواره دشمن را در امور فرهنگی و سیاسی زمین‌گیر کرده‌اند.

حاجی‌زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم آذربایجان به مناسبت قیام ۲۹ بهمن‌ماه ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار نکات بسیار مهم و جالبی از قبیل انقلاب اسلامی و کارکرد نظام اسلامی تحت عنوان عملکرد مطرح نمودند که دستاوردهای انقلاب اسلامی در این بحث موردبررسی قرار گرفت.

وی افزود: نکته دوم بیانات رهبر معظم انقلاب مربوط به آسیب‌شناسی بود اگر آسیب‌شناسی و آفت شناسی نباشد به دلیل تلاش دائمی دشمنان انقلاب برای براندازی نظام اسلامی، بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک نمایی دستاوردها آن‌ها ضربات دیگری نیز به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد می‌سازند.

امام‌جمعه شهرستان اهر، اولویت‌ها و اقدامات انقلاب اسلامی در مقطع کنونی و آینده انقلاب را از دیگر محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: از امروز باید سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که اهدافمان را برای نظام جمهوری اسلامی جامه عمل پوشانده و به راه صحیح هدایت کنند.

حاجی‌زاده به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب که درباره آسیب‌شناسی انقلاب فرمودند: “اگر انقلاب به آفاتی، چون اشرافی گری، دل ‌سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به‌جای توجه به طبقه‌ ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجی‌ها به‌جای تکیه‌ به مردم مبتلا شود، به حرکت در سمت ارتجاع دچار شده است” اشاره کرد و ابراز داشت: همیشه پابرهنگان در خدمت نظام و انقلاب بوده‌اند مسئولین همواره باید به فکر مستضعفین و محرومان جامعه باشند و از اصول انقلاب عدول نکنند و همیشه به مردم تکیه کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان همیشه در طول تاریخ و در دوران انقلاب در تمامی صحنه‌ها پیشتاز بوده است عنوان کرد: به نظر بنده یکی از راه‌های تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان به مناسبت قیام ۲۹ بهمن‌ماه، با محوریت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، برگزاری همایشی در جهت تبیین بیانات رهبری با حضور نخبگان، فرهیختگان خواهد بود و سپس نتایج به‌دست‌آمده از این همایش کارشناسی شود تا به این نکته که چگونه می‌توان نگرانی‌های مقام عظمای ولایت را رفع نمود، پی برد.

 

انتهای پیام/