به گزارش خبرنگار اهرامروز، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر در محل دفتر امام جمعه این شهرستان با دستور جلسه فرهنگ احترام در جامعه (احترام متقابل بین افراد جامعه ، احترام به والدین، احترام به میهمان، احترام به قانون و..) و روند برگزاری یادواره شهدای ارسباران در اهر برگزار شد.

مهدی زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر و دبیر شورای فرهنگی عمومی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (ع) و فرارسیدن دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف و تبریک انتخاب حجت‌الاسلام نظری رئیس دادگستری اهر به‌عنوان قاضی نمونه کشوری با اشاره جلسه قبل شورا، به پیگیری مصوبات قبلی پرداخت و تمامی اعضا را به شرکت در همایش حجاب و عفاف و  دفاع از حریم خانواده  که در محل پارک شیخ شهاب برگزار خواهد شد، دعوت کرد و به قرائت دستور جلسه پرداخت.

در ادامه جلسه سیابی نماینده سپاه ناحیه اهر طی سخنانی خواستار عمل نمودن نهادها به تعهدات خود در زمینه مراسم روز شهرستان و جشنواره شعر ارسباران شد.

در ادامه راضیه عباسی معروفان فعال فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر اهر گفت: در جامعه‌ای که اصول دینی و تربیتی  خوب باشد نقش سه گروه  مادران، معلمان و روحانیون  مطرح می‌باشد و ضرورت دارد روحانیون در منابر و معلمان در مدارس بر ترویج  فرهنگ احترام تأکید نمایند.

عباسی قانون را منطق انسانیت دانست  و گفت: مسائل ضروری حیاتی را نادیده نگیریم و از فرهنگ احترام غافل نشویم.

سپس نیک‌نام نماینده فرماندار اهر  گفت: حضور در جلسات  مثمر ثمر باشد. قبل از انجام کاری محل تأمین آن مشخص شود. شهدا در گردن ما حق‌دارند و برگزاری  یادواره بر شهدا کم‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد و بر ای یادواره شهدای ارسباران  همه تلاش نماییم و در این زمینه فرمانداری شهرستان  آماده هماهنگی  می‌باشد.

دکتر قربانی رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد اهر اظهار داشت که حمایت از کالای ایرانی  عزم ملی می‌خواهد و  پیشنهاد داد که دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های  مرتبط خود را در جهت ترویج فرهنگ احترام  به این شورا اعلام نمایند.

عبادی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی اهر طی سخنانی اشاره کرد که حوزه کاری نهادها اگر رعایت شود خود فرهنگ‌سازی است. چکش‌کاری در  فرهنگ احترام معکوس جواب خواهد داد  و در این خصوص  برنامه‌ریزی برای ترویج  بسیار مهم می‌باشد.

پس از بحث و بررسی تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید:

کارگروه  یادواره شهدای ارسباران  به مسئولیت سپاه ناحیه اهر  تشکیل شود  و جلسات مرتبط با آن برگزار شود.

شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی  و همچنین  مجمع امور صنفی  طبق مصوبات  قبلی  به تعهدات خود در زمینه  جشنواره شعر و مراسم روز شهرستان  و همچنین چاپ کتاب آیت پارسایی عمل نمایند  و نتیجه اقدام جهت انعکاس به دبیرخانه شورا ارسال  شود.

اداره تبلیغات اسلامی   برنامه‌ریزی  لازم را  برای  تبلیغ  و تأکید روحانیون  به‌عنوان  مبلغان دینی و اجتماعی  در زمینه مسئله احترام  متقابل و احترام به قانون  و احترام به والدین  انجام  دهد.

اداره آموزش و پرورش اهر در جهت ترویج فرهنگ احترام  بین دانش آموزان برنامه‌ریزی لازم را خواهد کرد.

در حلقات  صالحین  از طریق سپاه ناحیه  بر ترویج فرهنگ احترام  تأکید خواهد شد.

اعضای شورای فرهنگ عمومی  سایر برنامه‌های پیشنهادی خود را  در زمینه ترویج فرهنگ احترام به‌صورت کتبی  به دبیرخانه شورا اعلام نمایند.

انجمن  هنر عکاسی  در جشنواره عکس سال  ارسباران  یکی از موضوعات جشنواره را  « فرهنگ احترام به والدین و احترام به قانون » قرار دهد.

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان  و همچنین  اداره کتابخانه‌های عمومی  ، ترویج فرهنگ احترام را در برنامه‌های خود قرار خواهند داد.

جلسه آتی شورا  با موضوع « حقوق  شهروندی »  به میزبانی  شهرداری اهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/