به گزارش اهرامروز به نقل از وقت نیوز ، محمدصادق پورمهدی شامگاه امشب در جلسه ستاد اتسانی تبریز تصریح کرد : تبریز ۲۰۱۸ میدا و سرآغاز جدیدی برای توسعه تبریز و معرفی ظرفیت های بالقوه این شهر تاریخی و استان آذربایجان شرقی به دنیا است و همه دستگاه ها باید این رویداد بزرگ را باور کنند و به همراه مردم پای کار بیایند.

وی افزود : برنامه های خوبی در زمینه های عمرانی ، فرهنگی ، آموزشی و توسعه زیر ساخت با رویکرد تبریز ۲۰۱۸ در تبریز و استان تدوین شده که همه این برنامه ها باید در قالب جدول  زمان بندی و اعلام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی یاد آور شد:  در عین اینکه از دولت و دستگاه های ملی انتظار کمک و همراهی را داریم اما هیچ یک از دستگاه های اجرایی نباید به بهانه اعتبار و سایر ملاحظات اداری یاس و ناامیدی را به خود راه دهد.

وی ادامه داد :  با انتخاب تبریز به عنوان پایتخت شهرهای کشورهای اسلامی  برای سال  ۲۰۱۸ مسوولیت بزرگی بر عهده مردم و مسوولان استان گذاشته شده که همه باید تلاش کنیم تا این مسوولیت را با سربلندی به انجام برسانیم .

پورمهدی ضرورت همراهی رسانه های خبری با برنامه های تبریز ۲۰۱۸ را مورد تاکید قرار داد و گفت : در عین اینکه از انتقادات سازنده و حرفه ی رسانه ها استقبال  می کنیم اما از آن ها می خواهیم برای مصالح استان و منافع مردم دستاوردهای این رویداد بزرگ را با نقدهای غیر کارشناسی و بعضا حاشیه ی زیر سووال نبرند و بگذارند مردم واستان از این فرصت و ظرفیت به خوبی استفاده کند.

وی تصریح کرد : هیج کس منکر این نیست که همه امور بر وفق مراد پیش می رود و ایرادی بر آن وارد نیست اما رویدادی مانند تبریز ۲۰۱۸ به عنوان یک فرصت باید از سوی همه نهادها ، مسوولان و نیز رسانه های جمعی محترم شمرده شود و اگر نقدی هم وجود دارد که حتما دارد باید به صورت مسوولانه و دلسوزانه مطرح شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد : در یک سال اخیر کار های خوبی از سوی شهرداری ، اداره میراث فرهنگی ،  صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه ها و نهادها در ارتباط با تبریز ۲۰۱۸ انجام شده اما متاسفانه آن گونه که باید نتوانسته ایم اطلاع رسانی کنیم .

وی  تاکید کرد : باید با همکاری و همدلی برنامه های این رویداد را به بهترین وجه برگزار کنیم و میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشیم .

پورمهدی اضافه کرد :  نباید این رویداد بین المللی را دست کم بگیریم ، بسیاری از  شهرهای کشور آرزوی میزبانی چنین فرصتی را داشتند و چه بسا برخی از آن ها عبطه تبریز را هم بخورند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ارتباط با گلایه شهردار تبریز از افزایش نقدهای رسانه ی اظهار کرد : باید فضا را باز کنیم تا رسانه ها ایرادات ما را گوش زد کنند اما از آن ها انتظار داریم نقدهایشان مسوولانه و منصفانه باشد .

وی گفت : من به شخصه از مطالب و نقدهای فضای مجازی و رسانه ها بیشترین استفاده را در مدیریت خود می کنیم .

در این جلسه تازه ترین تحولات و برنامه های تبریز ۲۰۱۸ ارائه و مورد بررسی قرار گرفت .

مرتضی آبدار مدیر کل اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد : برای این رویداد تاریخی ۴۲۰ مصوبه از سوی نشست های استانی ، کمیته های تخصصی و ستاد ملی به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/