به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار هنرمندان و ورزشکاران شهرستان اهر، اظهار داشت: هنر یکی از سرمایه های عظیم بوده که از سوی پروردگار متعال به انسان منتقل شده و خیلی ها آرزو دارند تا ادیب و هنرمند باشند ولی نمی توانند.

امام جمعه اهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه در مورد مسائل فرهنگی و معنوی دغدغه دارند، گفت: دشمن در عین حالی که نیروی خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق اقتصادی است برای استحاله فرهنگی و تغییر فرهنگی نیز تلاش خود را به کار بسته است.

حاجی‌زاده چشم و هم چشمی را از معضلات کنونی جامعه دانست و ابراز داشت: دشمن با توسعه مصرف گرایی در صدد ضربه زدن به بیان های اقتصادی جامعه ایران اسلامی را دارد که در برخی مواقع فقدان معنویت به این مسئله دامن می زند این گونه مسائل نیز با توسعه فرهنگ اسلامی قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه خطابه فنی در جامعه بسیار کم و ناچیز است، اظهار کرد: سخنران بسیاری در جامعه داریم و خطابه فنی کم است، اصلا خطابه یک فن بوده که در منطق نیز مطرح است ولی کدام سخنرانی فنی است و خطابه و مداحی از مسائل ارزشمند هنری محسوب می شود.

امام جمعه اهر تاکید کرد: هنرمندان می بایستی در فضای کذایی با رساندن پیام اسلام، انقلاب و شهدا قدم هایی بردارند و هر کسی با هر هنری که دارد بایستی در این مسیر قدم برداشته و موثر واقع شود.

آیت‌الله حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه هنر زمانی خوب است که در استخدام دین و عقلانیت قرار گیرد، یادآور شد: کسانی که هالیوود هستند نیز هنرمند هستند ولی با این تفاوت که هالیوودی ها در استخدام شیطان اند و در جمهوری اسلامی ایران هنرمند در استخدام قرآن و عترت، دین و عقلانیت هستند.