به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در اختتامیه مسابقه “عکاسی اهر از نگاه شما” در اهر بحث تحول فرهنگی را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: باید همگان به دنبال تغییر و تحول باشیم و اگر تحول و تغییری در جامعه رخ ندهد بی شک آن جامعه و کشور عقب مانده خواهد بود.

حجت الاسلام حاجی زاده از ظرفیت های مهم انسان را داشتن علم، تفکر و اندیشه برشمرد و گفت: وجود این خصوصیات در انسان آن را اشرف مخلوقات کرده و جایگاهی فراتر از مقام ملائکه به آن عطا کرده است.

وی خداوند را هنرمند واقعی در جهان برشمرد و افزود: جهان آفرینش به امر خدا هر لحظه در حال خلقت، آفرینش تحول و دگرگونی است و این خود بزرگترین نمونه و الهام بخش هنرمندان برای خلق آثار زیبا و فاخر است.

امام جمعه اهر عکاسی را نوعی تحول فرهنگی در جامعه ذکر کرد و افزود: هنرمند عکاس با خلق تصاویری از رویدادها و وقایع چه به صورت تصویری و ترسیمی نوعی تحول فرهنگی ایجاد می کند که در نگاه اول در عین سادگی دارای مفاهیم و مطالب زیادی می باشد که زمان گذشته، حال و آینده را به همدیگر ربط می دهد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی منطقه ارسباران و شهرستان اهر گفت: این خطه عالم و دانش پرور در عرصه مختلف همچون شعر، ادب، عرفان، خط، نقاشی و غیره بزرگان زیادی را به جامعه تحویل داده است.

اهروصال/امام جمعه اهر افزود: منطقه ارسباران از هر نظر دارای ظرفیت و پتانسیل فراوانی در جهت پیشرفت و توسعه است که در این راستا نقش هنرمندان و خصوصا عکاسان در تولید و خلق آثار ناب و ارزشمند از واقعیت ها و زیبایی های منطقه ارسباران و شهرستان اهر و به تصویر کشیدن آنها در قالب های مختلف برای بازدید دیگران می تواند باعث رشد و توسعه منطقه شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از شهردار اهر، اعضای شورای شهر، روسای ادارات، دست اندرکاران مسابقه عکاسی “اهر از نگاه شما” و هنرمندانی که با آثار فاخر خود در این مسابقه شرکت کرده اند گفت: افتخار ما این است که در شهرستان اهر این چنین هنرمندانی با ذوق و سلیقه داریم که برای نسل های آینده این آثار زیبا و فاخر را به یادگار می گذارند.