به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در همایش مقابله با جریان‌های تکفیری، وهابی، تشیع لندنی و آسیب‌های عزاداری در اهر با اشاره به اینکه تأمین امنیت هیئت‌های عزاداری بر عهده نیروی انتظامی است، اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم ماه محرم و صفر را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و برگزاری عزاداری در کمال امنیت در خمت هیئت‌های عزاداری هستیم و حافظان امنیت در ماه محرم در کنار دسته‌جات عزاداری خواهند بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر افزود: تأمین امنیت عزاداری‌های ماه محرم و صفر نمی‌شود مگر این‌که هیئت‌های عزاداری نیز همکاری کنند و این انجام‌وظیفه در حقیقت همانند پلی دوطرفه است.

منفرد بابیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) این‌طور نیست که نظم شهر نیز مختل شود، ادامه داد: قدیم‌الایام رسم این بود وقتی هیئت‌ها به همدیگر می‌رسیدند سلام می‌دادند ولی متأسفانه اکنون‌که هیئت‌ها به هم می‌رسند بر طبل فشار می‌آورند که این نوع برخورد نیز شاید باعث درگیری شود.

وی با انتقاد از استفاده هیئت‌ها از علم‌های غیرمتعارف، گفت: متأسفانه برخی هیئت‌ها از علم‌هایی استفاده می‌کنند که نه‌تنها باعث ایجاد مزاحمت شده بلکه موجب اختلال در تردد مردم نیز می‌شود که خواهشمندیم هیئت‌ها از استفاده علم‌های غیرمتعارف خودداری کنند و در غیر این صورت علم‌ها توقیف و بعد از عاشورا تحویل داده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر اضافه کرد: هیئت‌ها برای تسهیل در تردد آن‌ها و همکاری با پلیس همیار محرم انتخاب کنند تا در نظم و امنیتی و برخی مسائل دیگر با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

سرهنگ منفرد بابیان اینکه زمان عزاداری هیئت‌ها نباید به نیمه‌های شب به طول بیانجامد، اظهار داشت: تفاوت آغاز ماه محرم با سال‌های گذشته این است با بازگشایی مدارس تقارن یافته و هیئت‌ها این را هم در نظر بگیرند که دانش آموزان نیاز به آرامش دارند و درست نیست که عزاداری‌ها به نیمه‌شب کشیده شود.

وی تأکید کرد: استفاده هیئت‌های عزاداری از شمایل و تمثال ائمه اطهار (ع) به‌کلی ممنوع است و بر اساس دستور دستگاه قضایی در صورت مشاهده شمایل و تمثال ائمه اطهار (ع) جمع‌آوری خواهند شد و این‌گونه نیست که جمع‌آوری تمثال یعنی مخالفت است بلکه ما با شعائر ضد شیعه مخالف هستیم و با آن برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر اضافه کرد: عزاداری رسم و رسوم خود را دارد بلکه عزاداری‌ها باید در شان امام حسین(ع) باشد در حالی که هیچ کجایی ندیده‌ایم که با موسیقی استامبولی عزاداری کنند همه باید دانند که عزاداری‌شان و منزلت دارد و از طرفی تاکنون مشاهده کرده‌ایم که برخی هیئت‌ها از طبل‌های نامتعارف استفاده می‌کنند که جزء آزاد و اذیت مردم نتیجه‌ای ندارد.

منفرد در پایان با تأکید بر اینکه در حال حاضر تروریست‌های داعش در مقابل نیروهای نظامی و امنیتی ذلیل‌شده‌اند، خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش که امروزه قصد ایجاد ناامنی در ایران را دارند با هوشیاری نیروی امنیتی و انتظامی ذلیل‌شده و از طرفی نمی‌تواند در برابر سبزپوشان نیروی انتظامی قد علم کند.

انتهای پیام/