به گزارش خبرنگار اهرامروز، بهبود سعادتی در جلسه مشترک میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران با موضوع ” تبریز ۲۰۱۸ ” و روستاهای هدف گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد: در شهر اهر برخی اقدامات در راستای رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” از سوی شورا و شهرداری اهر آغاز شده و در حال انجام است و از طرفی هم مسئولان شهرستانی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر از ساماندهی کیچیک چای در شهر اهر خبر داد، افزود: مسیر گشایی از پل آزادگان تا میدان بهار و دیگری از میدان ارسباران تا کمربندی اهر – مشکین‌شهر بر اساس توافقات انجام‌گرفته به‌زودی شروع می‌شود.

وی بابیان اینکه تا به امروز هیچ برنامه‌ای در راستای رویداد ” تبریز ۲۰۱۸ ” از روستاها به شورای اسلامی شهرستان اهر اعلام‌نشده است، گفت: شورای شهرستان اهر از تمامی برنامه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در جهت برنامه‌ریزی به‌منظور جذب و میزبانی از گردشگران تبریز ۲۰۱۸ استقبال می‌کند.

سعادتی ادامه داد: بر اساس اعلام میراث فرهنگی قرار است مراسم رسمی ” تبریز ۲۰۱۸ ” سوم فروردین‌ماه برگزار شود لذا از دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی درخواست می‌کنیم تا برنامه‌ها و کم و کاستی‌های روستاها را اعلام کنند و ما نیز شبانه‌روز برای رفع مشکلات و کم و کاستی‌ها تلاش می‌کنیم تا فروردین‌ماه هیچ مشکلی نداشته باشیم و با آغوش باز به استقبال گردشگران برویم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً شورای اسلامی استان طی نامه‌ای از ما خواسته تا مشکلات روستائیان را اعلام کنیم و در رابطه با برخی از دهیاران نیز مکاتباتی داشتیم، گفت: در پاسخ‌نامه شورای استان عدم پرداخت به‌موقع خسارت باغداران و کشاورزان از سوی بیمه، عدم پرداخت به‌موقع پول گندم کشاورزان و سایر محصولاتی تولیدی که خرید تضمینی شده است را اعلام کرده‌ایم.

وی یکی از اساسی‌ترین مشکلات باغداران و کشاورزان را به فروش نرفتن تولیدات آن‌ها ذکر کرد، ابراز داشت: باغداران و کشاورزان شهرستان اهر با مشکل بازاریابی جهت فروش تولیدات خود مواجه هستند به‌طوری‌که اگر برای تولیدات این قشر زحمت‌کش و تولیدکننده خرید تضمینی باشد بخشی از مشکلاتشان کاسته می‌شود.

سعادتی عدم ایجاد سد معیشتی برای ذخیره‌سازی آب جهت کشاورزی، بیکاری فارغ‌التحصیلان روستایی، عدم توزیع به‌موقع آب برای آبیاری زمین‌های زراعی و باغات، نبود راه آسفالته و بهسازی راه‌های روستایی، عدم اجرای طرح‌هادی روستایی و مقاوم‌سازی منازل روستایی، عدم تأمین هزینه ایاب و ذهاب شوراهای روستایی، نبود بیمه حوادث برای شوراهای روستایی در قبال حوادث‌های شرکت در جلسات، پرداخت نشدن حق جلسه شوراهای اسلامی روستایی، بخش و شهرستان را از جمله مشکلات روستائیان و شوراها عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر در پایان یادآور شد: اداره برق به بهانه نزدیک بودن به تیرهای برق به برخی از واحدهای روستایی که بنیاد مسکن آن‌ها را احداث کرده برق نمی‌دهند.