به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی عصر امروز در دیدار با مردم روستاهای افیل و بهل با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، اظهار کرد: روحیه انقلابی و اسلامی مردم روستاها، در پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد تا نقش مثبت و ارزنده‌ای از خود ایفاء کنند لذا در این راستا، توجه اساسی به روستاها بیش از پیش باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه معیشت و رفاه مردم در روستاها از جمله مباحثی است که دولت تدبیر و امید از اهداف اصلی خود در دولت دوازدهم قرار داده است، افزود: بهره‌مندی روستاها از خدمات گاز، آب و برق از ابتدایی‌ترین خدمات زیربنایی است که هر روستا باید روستائیان از آن‌ها بهره‌مند شوند و در صورت نبود این امکانات، مسلماً معیشت و رفاه مردم مورد تهدید واقع می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: روستای افیل بزرگ‌ترین روستای شهرستان اهر است. وقتی روستایی دارای بزرگ‌ترین میزان جمعیت و وسعت باشد نیازمند توجه بیشتر است و مسئولین مکلف‌اند به این روستاها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: سد معیشتی یا استخر معیشتی، از جمله نیازهای اساسی در روستاها به شمار می‌رود تا آب کشاورزی روستاها تأمین شود. باید به این نیازها توجه کرده و تلاش به تحقق مطالبات روستائیان کنیم.

وی در پاسخ به درخواست اهالی روستا در خصوص اجرا نشدن طرح هادی روستا، اظهار داشت: این‌که گفته شد در برخی روستاها طرح هادی اجرا نشده است، برای ما جای سؤال است لذا از مردم و اهالی روستاها نیز خواستاریم در اجرای پروژه‌های مهم دولت را یاری کنند.

فرماندار شهرستان اهر سپس گفت: در کنار توجه به معیشت روستائیان، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها از جمله اقداماتی بوده که مورد توجه دولت و مجلس است، در این راستا دولت با ارائه خدمات مناسب در حال مدیریت این موضوع است.

محمودی همچنین از ارائه تسهیلات توسعه روستایی به روستائیان خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان وام توسعه روستایی کم‌بهره به‌صورت ۶ درصدی به استان آذربایجان شرقی تخصیص‌یافته است که در تلاشیم سهم شهرستان اهر را با توجه به کثرت روستاهای تابعه از مقدار مشخص‌شده را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه ۴۵ درصد این وام‌ها در حوزه کشاورزی و دامداری است و این جای خوشحالی دارد که در شهرستان اهر ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه موجود است.

فرماندار شهرستان اهر از نگاه سختگیرانه برخی مدیران به سرمایه‌گذاران انتقاد کرد و گفت: دیدگاه مدیریتی مقداری باید بازتر شود و سختگیری‌های بی‌مورد و بی‌خود در قبال سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ کمتر شود.

محمودی با اشاره به سفر استاندار آذربایجان شرقی به این شهرستان، افزود: همان‌گونه که استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد هیچ دستگاه دولتی حق ممانعت و مانع‌تراشی و حتی شکایت از سرمایه‌گذار را ندارد و تمام همت ما این است که رفاه و معیشت مردم تأمین‌شده و میزان تولید و اشتغال در شهرستان اهر با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان از جمله اقشاری هستند که می‌توانند با حضور و زندگی در روستاها موجب توسعه این مناطق شوند، تصریح کرد: توجه به امکانات رفاهی برای قشر جوان جامعه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد لذا در حال تلاش برای ایجاد امکانات ورزشی و رفاهی در روستاها هستیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین باید به این باور برسند که روستاها بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی کشور به شمار می‌روند و باید به نیازها و کمبودها روستائیان توجه ویژه‌ای صورت پذیرد و مسئولین شهرستان موظف‌اند تمام امورات روستاها را از نزدیک پیگیر باشند و در کنار مردم روستاها حضور یابند.

انتهای پیام/