به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی سرخوش نائب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، عکاسان و فروشندگان لوازم‌التحریر اهر با ارسالی پیامی به اظهارات منتشر شده کریم محمدیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، عکاسان و فروشندگان لوازم‌التحریر و رئیس اتاق اصناف اهر واکنش نشان داد که متن پیام عیناً جهت تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی منتشر می‌شود.

بنام خدا

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری اهرامروز جناب آقای دایلاری

با سلام و عرض ادب، احتراما ً اینجانب مطالبی را جهت روشن شدن موضوع و تنویر افکار عمومی در راستای اظهارات آقای محمدیان (رئیس اتاق اصناف اهر) در مورد انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران، عکاسان و فروشندگان لوازم‌التحریر اهر اعلام می‌دارم.

اعضاء هیأت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی با رأی اصناف انتخاب می‌شوند. ولی انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران، عکاسان و فروشندگان لوازم‌التحریر اهر، با دخالت‌ها و جانب‌داری مسئولین امر در جهت حمایت از کاندیدای خاصی انجـام شد که در ادامه توضیحات لازم ارائه خواهد شد.

اذعان نموده‌اند که ۳ دوره متوالی است که ریاست اتحادیه فوق را بر عهده دارند. در صورتی که با لحاظ کردن انتخابات اخیر تعداد دوره متوالی ایشان به ۴ دوره می‌رسد.

همچنین اعلام نموده‌اند که با کنار رفتن ۳ نفر از اعضاء هیئت مدیره ِ اتحادیه فوق (براساس رأی دیوان)، اتحادیه منحل خواهد شد. اما باتوجه به نامه ارائه شده از طرف آقای قلندری مربوط به دبیرخانه هیئت عالی نظارت، از اتاق اصناف اهر خواسته شده نسبت به معرفی افراد جایگزین و واجد شرایط و علی‌البدل اقدام شود (نه لزوماً علی البدل). لذا لزومی وجود ندارد که هیئت سرپرستی اتحادیه از اعضاء علی‌البدل انتخاب شود. با این اوصاف با کنار رفتن ۳ نفر از اعضاء هیأت‌مدیره، انحلال اتحادیه مفهومی ندارد.

تعداد اعضاء علی‌البدل اتحادیه باید ۲ نفر باشند. با توجه به تخلفات اتاق اصناف اهر در جهت بررسی مدارک و محل صنفی ِ این دو نفر (هنگام تطبیق شرایط)، یکی از آنها حذف شده (البته پس از انتخابات) و به نظر بنده عضو علی‌البدل دومی نیز می بایست رد می‌شدند. چون ایشان مغازه خود را واگذار و به شغل دیگری مشغول هستند.

آقای محمدیان؛ انتخابات اتحادیه فوق با جمع‌آوری ۳ نفر ابطال نگردیده، نزدیک به ۳۰ مورد مغایرت پروانه وجود داشت (۱۱ مورد در لیست ارائه شده از جانب شما وجود ندارد – ۱۵ مورد طبق بازرسی بازرسان اداره صمت اهر مغایرت پروانه و جمع‌آوری و فاقد محل صنفی وجود دارد – ۴ مورد نیز طبق بازرسی بازرسان اداره صمت ۲ روز قبل از رأی گیری حذف شدند) که با توجه به مغایرت‌های فوق و تخلفات مکرر، انتخابات ابطال گردید و حتی چند مورد از کاندیداهای محترم شامل این مغایرت‌ها بود که بر طبق قانون نظام صنفی، انتخابات فوق را خدشه‌دار کرده بود. متأسفانه جنابعالی و اداره صمت اهر که با توجه به فرمایش شما، از حضرتعالی حمایت نکرده‌اند، مدارک و اخطار ۴ نفر از ۳۰ نفر را به دبیرخانه هیئت عالی نظارت ارسال کرده‌اید و موضوع را به دبیرخانه هیئت عالی نظارت چنین جلوه دادید که ۴ مورد مغایرت وجود دارد و به آنها نیز اخطار کتبی داده شده است. ارسال مدارک و اخطار خلاف واقع به ۴ نفر از ۳۰ نفر حمایت اداره صمت اهر از شما می‌باشد یا کاندیدای دیگر؟! اخطار ۴۸ ساعته به ۴ نفر فاقد وجاهت قانونی می‌باشد. چون در قانون اخطار یک ماهه پیش‌بینی شده است. آیا شما و رئیس محترم کمیسیون به این قانون اشرافیت نداشتید؟! و آیا اشرافیت داشتید، پس عمداً به نفع خودتان این کار را انجام دادید.

با استناد به قانون نظام صنفی ابطال انتخابات در جلسه کمیسیون نظارت اهر و به دنبال آن تأئید مصوبه این جلسه در استان، نیازی به ارسال مدارک به دبیرخانه هیئت عالی نظارت نبود. ضمناً در صورت اِسـرار بر گرفتن تأئیدیه از مرکز، می‌بایست مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان اهر و استان در هیئت عالی نظارت بررسی و تصویب می شد. بنابراین با استناد به موارد مذکور ابطال انتخابات اتحادیه صحیح بوده و صدور اعتبارنامه خلاف قانون می‌باشد و به همین جهت رئیس کمیسیون نظارت از تحویل اعتبارنامه خودداری نموده است. (چه بسا تحویل اعتبارنامه در موعد مقرر، حواشی به مراتب کمتری از نگه‌داشتن آن و مختل نمودن امور اتحادیه می‌داشت)

فرمودید اعتبارنامه‌ها صادر، ولی تحویل داده نشده است. اگـر اعتبارنامه‌ها تحویل داده نشده، بر چه اساسی جنابعالی و بنده عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فوق می‌باشیم؟ یکسال از انتخابات گذشته و اعتبارنامه تحویل نشده و بـدون اعتبارنامه به عنـوان رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فعالیت می‌نمائید!!

فرمودید اتحادیه توسط هیئت مدیره قبلی اداره می‌شود. بنده به‌عنوان نائب‌رئیسِ هیأت‌مدیره قبلی هیچ اطلاعی در این مورد نداشته و به هیچ جلسه‌ای دعوت نشدم. ادعا می‌کنید از لحاظ مالی هیچ چیزی رد و بدل نشده است. لطفاً مستندات خود را ارائه نمائید.

چطور رئیس محترم کمیسیون نظارت اهر از شما حمایت نکرده و از بنده حمایت نمودند که مصوبات کمیسیون را به نفع شما اجرا نکرده و اعتراضات بنده را مورد تأثیر قرار ندادند؟!

آیا حضور نائب‌رئیس اول اتاق اصناف اهر به عنوان نماینده شما در جلسه رأی‌گیری قانونی بود که رئیس محترم کمیسیون نظارت چشم‌پوشی کردند؟!

دوستان و همکاران شما در اتاق اصناف را بنده با اِسرار فراوان از جلوی درب اداره صمت اهر (موقع انتخابات) متفرق کردم. چه لزومی دارد با توجه به فرمایش حضرتعالی که انتخابات در تهران تأئید شده، امور اتحادیه توسط هیأت‌مدیره قبلی اداره شود؟!

بنده نیز به آقای زاهدی‌فر احترام خاصی قائل هستم و مانند شما ایشان را جزء مدیران جهادی می‌دانم. ولی اعلام می‌کنم در جهت حمایت از شما نیز جهادگونه اقدام نموده‌اند و به شما هم احترام ویژه‌ای قائل هستم و با توجه به فرمایش‌تان که از رقابت منصفانه سخن به میان آوردید، به عنـوان برادر کوچکتر اعلام می‌کنم که نشستن بر سکوی ریاسـت به هر قیمتی خوب نیست!!

در خاتمه جناب آقای دایلاری عزیز، بر خلاف آقای محمدیان که ادعا می‌کنند بر گفته‌های خود مستندات دارند و لازم نمی‌دانند انتشار دهند، بنده بر کل اظهارات خود اسناد و مستندات داشته و اگر لازم باشد حاضر به ارائه آنها می‌باشم. همچنین نظر مخاطبین آن رسانه محترم را به این مورد معطوف می‌دارم که فردی باید در هیأت‌مدیره اتاق اصناف و اتحادیه عضویت داشتـه باشد که واحـد صنفی نامبرده فعال باشد. مغازه ایشان اکثر ایام سال را تعطیل می‌باشد و در حمایت رئیس محترم کمیسیون نظارت از ایشان همین بس که بدون داشتن واحد صنفیِ فعال به‌عنوان رئیس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه فعالیت می‌نمایند و کار بجائی رسیده است که مصوبات کمیسیون نظارت توسط اتاق اصناف اهر اجرا نشده و اقدام مؤثری از جانب رئیس محترم کمیسیون نظارت صورت نمی‌گیرد که برخی از اعضاء کمیسیون نیز اخیراً اظهار نمودند در جلسه کمیسیون شرکت نخواهند کرد.

انشاالله روزی برسد که خاطیان مسائل مطرح شده ، تقاص عمل خود را پس داده و جواب‌گوی اعمال خود هم در پیشگاه حضرت حق و هم در قبال قانون باشند.

خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار

با تقدیم احترام – مهدی سرخوش

نائب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران، عکاسان و فروشندگان لوازم‌التحریر اهر

انتهای پیام/