به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه در بحث آموزش و پرورش، تربیت نیز به‌اندازه تعلیم بسیار مهم است، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم از این پس در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان از بسیج دانش‌آموزی هم دعوت شود همان‌طور که معاونین آموزش و پرورش حضور دارند چون بسیج دانش‌آموزی خود یک تشکیلات بزرگی است.

وی افزود: عمده مشکلات جامعه ما از تربیت ناشی می‌شود به‌طوری که اگر انسان به‌درستی تربیت شود در جامعه مشکلات آن‌چنانی پیش نمی‌آید اما اگر در بُعد تربیتی عملکرد موفقی داشته باشیم یقیناً در مسائل تعلیم نیز مشکلی نخواهیم داشت ولی در مسائل تربیتی با مشکل مواجه شویم در تعلیم هم مشکل خواهیم داشت.

امام جمعه اهر بابیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره از اختلافات و تفرقه سوءاستفاده کرده‌اند، گفت: در نظام جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی به وحدت بیش از پیش‌نیاز داریم چون دشمن از تفرقه و اختلافات سود می‌برد به‌گونه‌ای که دشمنان ظهور بدعت‌ها را گامی مهم برای عملی کردن اهداف خود می‌داند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: تفرقه و اختلاف میان مسلمانان ابهت اسلام را از بین می‌برد و عمده اختلافات از هدف‌گذاری یک‌مشت صهیونیست ناشی می‌شود اما به حول قوه الهی نظام اسلامی با تأثیرگذاری که در منطقه دارد سعی می‌کند تا اختلافات و تفرقه را از میان بردارد.

وی با ذکر اینکه وحدت حول محور ولایت‌فقیه شکل می‌گیرد، گفت: ولایت‌فقیه محوری است که همه را دور خود جمع می‌کند لذا نباید جناح‌های سیاسی با یکدیگر دعوا داشته باشد هر اختلاف‌نظر می‌تواند حول محور مقام معظم رهبری حل‌وفصل شود.

امام جمعه اهر تصریح کرد: مثلاً در انتخابات آمریکا که دمکرات‌ها و جمهوری خواهان با یکدیگر رقابت می‌کنند فرقی ندارند همه علیه نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام هستند این در حالی است که کفار با آن‌که کافر هستند اما وحدت خود را حفظ کرده‌اند.

حاجی‌زاده گفت: وقتی دین اسلام که رأفت و رحمت دارد و مسلمانان را به اتحاد و همدلی دعوت می‌کند چرا نباید وحدتمان را حفظ کنیم به‌طوری که با وحدت و انسجام از اصل دین اسلام و نظام اسلامی می‌توانیم در برابر هجمه‌های دشمنان دفاع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اختلافات و تفرقه که دشمن از آن سود می‌برد با منم منم ها شروع می‌شود، بیان داشت: اگر هر کس حرف غیر از خود را قبول نکند و بگوید هرچه من می‌گویم نداریم بلکه باید به حرف و توصیه دین اسلام و مقام معظم رهبری با جان و دل گوش فرا دهیم، متأسفانه عده‌ای دم از عملی کردن توصیه‌های رهبری می‌زنند اما خودشان در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری عازم مانده‌اند.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: دشمنان با سوءاستفاده از شرایط فعلی سعی می‌کند تا از راه مسائل اقتصادی و فرهنگی به ملت ایران ضربه بزند و حال که مسئولان می‌گویند تحریم‌ها را دور می‌زنیم ابتدا بایستی با همدیگر متحد شوند یعنی دولت و ملت یکی شود آن‌وقت می‌توانیم توطئه‌های آمریکا را خنثی کنیم.

انتهای پیام/