به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست صمیمی با ورزشکاران و رؤسا و نواب رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان اهر با مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه جایگاه شهرستان اهر در عرصه ورزشی قابل‌مقایسه با هیچ‌یک از شهرستان‌های استان نیست، اظهار داشت: ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی و جهانی مقام‌های برتر را کسب کرده‌اند نشان از جایگاه ورزشی این شهرستان است.

وی با اشاره به آخرین پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری شهرستان اهر افزود: ورزشگاه ۵ هزارنفری اهر که در گذشته کلنگ زنی شده و با گذشت سال‌ها فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سه سال گذشته می‌بایست این‌گونه پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم و اگر بتوانیم این پروژه را واگذار و به دست سرمایه‌گذار به بهره‌برداری برسانیم بخش عمده‌ای مشکلات جامعه فوتبال مرتفع می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر، اخذ مالیات ارزش‌افزوده از باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی شهرستان اهر را از دیگر مشکلات جامعه ورزشی شهرستان عنوان کرد، گفت: باشگاه‌های ورزشی اهر از نظر درآمد در مقایسه با دیگر شهرها و کلان‌شهرها واقعاً مظلوم واقع‌شده است در حالی که اگر به اماکن ورزشی دیگر شهرها سری بزنیم هزینه‌ای که آن‌ها از ورزشکاران می‌گیرند چند برابر اهر است.

محمودی ادامه داد: اخذ مالیات ارزش‌افزوده از باشگاه‌های ورزشی زمینه‌ساز تعطیلی آن‌هاست لذا از سازمان امور مالیاتی درخواست می‌کنیم تا این مشکل پیشروی باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی را مرتفع کند.

وی بابیان اینکه حسین رضایی قهرمان نامی شهرستان اهر به‌عنوان نماینده‌ای از آذربایجان‌شرقی و اهر به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود، بیان کرد: در قانون قید شده که از ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان مسابقات خارج از کشور موردحمایت قرار می‌گیرند این مورد حتماً در قانون وجود دارد اما شاید مجریان آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانند قوانین را اجرایی کنند لذا تأکید داریم تا این جوانان قهرمان و افتخارآمیز نباید فراموش شوند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت در طول سال‌های گذشته گفت: علاقه‌مندیم تا در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی به‌ویژه تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اعتبار قابل‌توجهی تخصیص یابد اما می‌دانید که در طول دو سال گذشته دولت با محدودیت منابع روبرو است.

محمودی، حل مشکل بیمه‌ای ورزشکاران و مربیان ورزشی را مستلزم تصویب مجلس شورای اسلامی دانست، ابراز داشت: متأسفانه به‌رغم مشکلات موجود جوانان نیز در حوزه اشتغال و تسهیلات ازدواج مشکلات متعددی دارند و انتظار این است که دستگاه‌های فرا شهرستانی و استانی که توان رسیدگی به مشکلات جوانان شهرستانی را دارند مورد توجه قرار دهند.