به گزارش ارسباران نیوز، احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست»، گفت: آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های هواشناسی نشان دهنده حاکم شدن جو آرام در غالب مناطق کشور برای امروز (پنجشنبه) است که انتظار میرود تا اواخر جمعه تداوم یابد. تصاویر ماهواره‌ای در حال حاضر خیزش توده گرد و خاک را به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهند که به تدریج تا اواخر امروز به جنوب غرب پاکستان انتقال می یابد.

وی افزود: از امروز بتدریج با برقرار شدن وزش باد جنوبی بر روی البرز، دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده بطور نسبی (بین ۷ تا ۱۰ درجه سلسیوس) افزایش خواهد یافت و بیشینه دمای شهرهای ساحلی خزر را به حدود ۲۵ درجه سلسیوس خواهد رساند که انتظار میرود تا روز شنبه این شرایط دمایی تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: اواخر روز جمعه به سبب وزش باد شدید در شرق سوریه و عراق احتمال شکل گیری توده گردوخاک وجود دارد که نقشه های جوی پتانسیل افزایش غلظت گردوخاک را در روز شنبه در استانهای نوار غربی کشور نشان میدهند.

وظیفه تاکید کرد: بتدریج از اواسط روز شنبه سامانه بارشی دیگری از شرق مدیترانه به سمت ایران انتقال می یابد و انتظار می‌رود از شنبه شمال غرب کشور، دامنه های غربی البرز و غرب کشور با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد مواجه شود.

وی ادامه داد: شدت بارش این سامانه در روز یکشنبه تا دوشنبه در دامنه های غربی زاگرس در استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین در دامنه های جنوبی البرز غربی پیش بینی میشود که گاهی با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود و به احتمال بسیار در ارتفاعات و جاده های کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش به شکل برف و گاهی با وزش باد شدید همراه با کولاک برف خواهد بود.

وی در تشریح هوای تهران نیز گفت: هوای استان تهران امروز کمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای امروز ۱۹ و کمترین آن ۹ درجه سانتیگراد است.

وی تصریح کرد: هوای روز جمعه تهران نیز کمی ابری در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای این روز به ترتیب ۲۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/