به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی ربیعی در نشست مشترک با کارآفرینان، روستائیان و نخبگان شهرستان کلیبر، به بی عدالتی موجود در بحث منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما درگیر بی‌عدالتی منطقه‌ای هستیم و درصددیم با برخی اقدامات مانند تسهیلات روستایی که الان نیز در حال پرداخت است این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: ما باید دنبال مزیت‌های منطقه باشیم واگر در حول چند مزیت در نظر گرفته شده حرکت کنیم این نشان دهنده این است که ما موفق عمل کردیم و الگویی است بررسی شده و درست.

ربیعی به رسته‌های مشاغل روستایی و فراگیر اشاره کرد و گفت: می‌توان براساس مزیت‌ها و نیازهای استان و شهرستان برخی از رسته‌ها را تغییر داد که نمونه آن گیاهان دارویی است که براساس نیاز منطقه و مزیت‌هایی که شهرستان‌ها دارند می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

وزیر کار همچنین تصریح کرد: کشت مبتنی بر قرارداد یکی از راهکارهای مناسبی است که می‌توان در این منطقه نیز از آن استفاده کرد و براساس مطلوب‌های شناسایی شده و با تمرکز بر روی این چنین روشی می‌توان تولیدات بومی منطقه را گسترش داد.

همچنین ربیعی به استقرار شعبه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان کلیبر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صندوق کارآفرینی امید در شهرستان کلیبر هیچ شعبه‌ای ندارد سعی می‌شود با استقرار نفراتی در شعبه بانک توسعه تعاون، خدمات این صندوق ارائه گردد تا در اسرع وقت جهت تخصیص شعبه‌ای در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/