به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در همایش منطقه‌ای همیاران طبیعت منطقه ارسباران در شهرستان اهر ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، اظهار داشت: بسیاری از منابع جهان خاکی در زیرزمین قرار دارد و دیگر منابعی که می‌توانیم به آن‌ها به‌راحتی دست‌یابیم بر روی کره خاکی قرار گرفته است که به منابع روی زمین منابع طبیعی گفته می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه بسیاری از جنگ‌هایی بین کشورها صورت می‌گیرد بر اثر منابع طبیعی موجود در برخی کشورهاست، افزود: کشورهایی که منابع طبیعی ندارد تصمیم به تعرض به کشورهای همسایه خود می‌گیرند که این جنگ‌ها خواسته مقامات و مردم خود کشورها است و جنگ‌هایی که طول تاریخ صورت گرفته بر مبنای به دست آوردن منابع زیرزمینی و روی زمینی است.

وی اضافه کرد: حوادثی که در طبیعت رخ می‌دهد جبران‌ناپذیر بوده و یکی از نمونه‌هایی از خشم طبیعت دریاچه ارومیه است که به دلیل دخالت‌های بی‌مورد در حوزه آبریز این دریاچه و هم برداشت‌های غیراصولی غیرمنطقی مشاهده می‌کنیم که تمامی تلاش‌ها برای احیای مجدد دریاچه ارومیه و بازگشت به دوران اولیه بی‌نتیجه می‌ماند.

عابدی بابیان اینکه بازگشت طبیعت به حالت اولیه از توانایی بشر خارج است، گفت: ریز گردها اکنون برخی از استان‌های کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ماجرا تنها به اینجا ختم نمی‌شود بلکه سایر مناطق را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و از طرفی با امکاناتی که اکنون در اختیار داریم نمی‌توان با ریز گردها مقابله کرد.

فرماندار شهرستان اهر با ابراز تأسف از این‌که برخی‌ها به لحاظ بی‌ارزش‌ترین مسائل طبیعت را تخریب می‌کنند، خاطرنشان کرد: برای صیانت از منابع طبیعی و داشته‌هایمان بایستی فرهنگ حمایت و صیانت از منابع طبیعی در جامعه ترویج شود.

انتهای پیام/