به گزارش اهرامروز، ارسلان هاشمی ظهر امروز در جلسه مدیران منابع آبی شهرستان بناب، با اشاره به بیشتر از حد بودن حق استفاده آب شهرستان بناب از منابع آبی، اظهار کرد: آبی که به شهرستان بناب تخصیص داده شده است، ۵۰ لیتر بالاتر از استاندارد کشور یعنی روزانه ۲۰۰ لیتر برای هر نفر است.

وی با انتقاد از استفاده بی رویه از منابع آبی در شهرستان بناب، گفت: باید در رابطه با کاهش مصرف آب در شهرستان بناب چاره‌ای اندیشید، چراکه آبی که در شهرستان بناب استفاده می‌شود روزانه ۲۵۰ لیتر برای هر نفر است که این مقدار روزانه ۵۰ لیتر بالاتر از استاندارد کشور است.

هاشمی، تاکید کرد: همه مردم حق استفاده از آب را دارند، ولی نمی‌شود که با استفاده بی‌رویه از منابع آبی، حق دیگران را از آب برداشت کنیم.

وی با اشاره بر نیاز فرهنگ‌سازی استفاده مناسب از آب در شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه به استفاده چاه‌های آب نیازی نیست، چراکه آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد برای مصرف روزمره کافی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت کم آبی در استان، تصریح کرد: ۳۰ الی ۳۵ درصد نسبت به سال قبل در بارندگی کاهش داشتیم که اگر اینگونه پیش برود با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

وی در رابطه با زیان‌بار بودن توسعه باغات کشاورزی در مناطق کشت دیمی، اذعان داشت: اینکه توسعه باغات اتفاق افتاده است و مناطق دیمی به صورت بی‌رویه به محل کشاورزی آبی تبدیل می‌شود باعث نگرانی است، چراکه آسیب بزرگی به منابع آبی کشور می‌زنند.

وی افزود: به جهادهای کشاورزی گفتیم که جلوی توسعه بی‌رویه باغات کشاورزی را بگیرند ولی اینکه بگوییم تقسیم‌بندی عادلانه نیست حرف درستی نیست، چون ما هیچگونه مشکلی با مردم نداریم که ناعدالتی کنیم.

هاشمی گفت: آب مصرفی هر واحد و هر منطقه را ابتدای هر سال بر طبق نیاز آب اراضی و بدون توجه به نام شهر تقسیم می‌کنند.

وی در خاتمه، گفت: طرح نصب کنتورهای هوشمند، مخصوص چاه‌هایی است که مصرف بیشتری دارند.

انتهای پیام/