به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر مسعود تربتی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی مسائل مربوط به کرونا در رسانه‌های اهر در طول یک‌و‌نیم سال گذشته قابل تحسین است، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا برخی محدودیت‌ها اعم از مالی، نیروی انسانی و کیفیت خدمات‌رسانی به بیمارستان باقرالعلوم اهر تحمیل شده؛ اما تمامی تلاش‌مان را بکار گرفتیم تا بیمارستان از ریل کیفیت خدمات‌رسانی خارج نشود.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر ادامه داد: سال گذشته برای هر ۳۰ بیمار کرونایی تنها ۲ پرستار داشتیم؛ اما امسال به دلیل کمبود نیروی انسانی و افزایش تخت‌های بستری به ازای هر ۴۰ تخت بیمارستانی ۲ پرستار داریم که با فشار کاری بسیار زیادی روبرو هستند.

وی بابیان این‌که طبق ارزیابی‌های انجام یافته کیفیت خدمات‌رسانی بیمارستان باقرالعلوم اهر نسبت به سال گذشته یک درجه ارتقاء یافته است، گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر بخش دیالیز است، توانستیم با ایجاد فضای فیزیکی ۶۰۰ مترمربعی و افزایش ۱۱ تخت با اعتبار ۴ میلیارد تومانی را توسعه دهیم تا زمینه خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به بیش از ۹۰ بیمار دیالیزی فراهم شود.

تربتی، ایجاد بخش LDR (زایمان طبیعی) با ۱۳ تخت، بخش پست سی‌سی‌یو با ۱۰ تخت، توسعه بخش‌های ویژه به ۳۳ تخت، داروخانه شبانه‌روزی، بهسازی ورودی بیمارستان، آماده‌سازی بخش MRI و بهسازی بخش رادیولوژی از جمله طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان اهر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۲۰ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به فضای درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر در طول یک‌سال گذشته افزوده شده است.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر تصریح کرد: برای ایجاد بخش MRI تلاش‌هایی صورت گرفته بود اما پیشرفت کار بسیار کم بود، اما با پیگیری‌های نماینده مجلس، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مکاتبات صورت گرفته قول داده‌اند تا MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر تا ۲ ماه آینده راه‌اندازی شود البته این وعده مستلزم اقدام شرکت خارجی است که چه میزان بر تعهد خود پایبند باشد.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه بخش‌های نوزادان، اتاق عمل، آی‌سی‌یو ۲ و بخش‌های جنرال بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و یادآور شد: در برنامه توسعه فضای درمانی بیمارستان باقرالعلوم اهر در نظر داریم تا ۱۵۱ تخت بستری در این بیمارستان اضافه کنیم، هرچند اقدامات اولیه برای طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان باقرالعلوم اهر انجام یافته است.

تربتی با ذکر این‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال حاضر ۱۸۸ تخت فعال دارد، اظهار کرد: با اقدامات انجام یافته، سعی کرده‌ایم تا تعداد تخت‌های فعال بیمارستان باقرالعلوم اهر تا پایان سال‌جاری به بیش از ۲۰۰ تخت افزایش یابد.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر از آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی شرکت مهراصل برای کلنگ‌زنی بیمارستان دوم در شهرستان اهر خبر داد و گفت: آقای مقیمی برای ایجاد بیمارستان دوم در اهر اعلام آمادگی کرده‌اند، از این‌رو مسئولان شهرستانی نیز پیگیر تحقق این موضوع هستند تا به نتیجه برسد.

وی همچنین از تأمین ۱۲ دستگاه تنفس مصنوعی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی بستری در بخش‌های آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و افزود: برای تأمین دستگاه‌های تنفس مصنوعی بیمارستان اهر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

تربتی اضافه کرد: راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان باقرالعلوم اهر توانست عمده مشکلات را در تأمین اکسیژن برطرف کند، به طوری‌که روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم اکسیژن با خلوص بالای ۹۵ درصد در بیمارستان باقرالعلوم اهر تولید می‌شود به عبارتی تولید اکسیژن همچنین نوسانات اکسیژن بیماران کرونایی را ریشه‌کن نمود.

رئیس بیمارستان باقرالعلوم اهر از تأمین تجهیزات و امکانات درمانی به ارزش بیش از ۱۶۰ میلیارد ریالی برای بیمارستان باقرالعلوم اهر طی یک‌سال گذشته خبر داد و گفت: طی یک‌ماه گذشته که به وزارت بهداشت رفته بودیم قول تأمین تجهیزات پزشکی و درمانی برای بیمارستان اهر به ارزش ۱۰ میلیارد تومان را گرفتیم ولی این قول چه زمانی تحقق یابد از اختیارات ما خارج است.

خبر از: علی دایلاری اصل