به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله سید حسن عاملی در ویژه‌برنامه جشن ولادت حضرت فاطمه الزهراء(س) که در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان اهر برگزار شد با اشاره به اینکه سردمداران آمریکایی درصدد این هستند تا تمامی کشورها را جزئی از ایالات خود سازند، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا که همه او را دیوانه می‌خوانند گفته کسی از کشورهای مسلمان حق ورود به خاک آمریکا را ندارد و سعی‌شان در این است تا اسلام آمریکایی را رواج دهند.

وی افزود: اسلام آمریکایی، «اسلام خنثی» است و نمونه آن را می‌توان در عربستان سعودی پیدا کرد و سعودی‌ها مدعی‌اند که اسلام گفته زنان حق رانندگی ندارند اما در قرآن کریم این‌چنین ننوشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل بابیان این‌که مفتی‌های وهابی مفاهیم دینی را با عقاید و تفکرات بی‌هوده به غل و زنجیر کشیده‌اند گفت: شخصیت ملت هر کشوری بستگی به رهبر و بزرگ آن کشور دارد و ترامپ به خوبی شخصیت ملت آمریکا را به حراج گذاشته است.

عاملی در ادامه گفت: ترامپ با آن‌که به اشتباه‌اش در ورود به خاک عراق و باعث کشته شدن دو میلیون نفر شده معتقد است که خداوند آمریکایی‌ها را می‌بخشد، کسی نیست از رئیس‌جمهور آمریکا بپرسد که مگر از خداوند وکالت دارید؟ آمریکا از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی خود به انواع قتل‌ها و جنگ‌ها دست زده ولی بی‌شرمانه ایران را متهم می‌کند، آیا ایران در طول ۴۰ سال گذشته به کشوری حمله کرده است؟

وی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: گزارشات محرمانه‌ای وجود دارد که تایید می‌کند ۱۰ روز قبل از حادثه تروریستی زاهدان، داعش پیام داده بود تا با خون وارد ایران شوید و باید گفت که ایران برای دفع تهدیدات تروریست‌های داعش مجبور به مقابله بود.

آمریکا مشروعیت حکومت کشورهای اسلامی را در داخل صندوق‌های رای نمی‌بیند

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با ذکر اینکه تاریخ در آینده حکم می‌کند که مقام معظم رهبری با تصمیمات قاطع و بجا چه تهدیدها را به کشورهای اسلامی به دور رانده است، ابراز داشت: اگر ایران در مقابله با تروریست‌های داعش تعلل یا اعلام بی‌طرفی می‌کرد یقیناً سوریه و عراق به دست داعشی‌هایی وهابی از ۸۰ کشور مختلف می‌افتاد و اگر به اهداف‌شان می‌رسیدند اکنون باید با داعش در داخل مرزها می‌جنگیدیم چون داعشی‌های داخل کشور هم با آنها هم‌پیمان می‌شدند.

عاملی اضافه کرد: حزب‌الله، حوثی‌ها و حماس را ایران تاسیس نکرده بلکه بانی اصلی تشکیل نیروهای مقاومت مردمی در کشورهای اسلامی، آمریکا بوده است وقتی به کشوری حمله می‌کنند مردم آن کشور باید نشسته و در برابر تجاوز دشمن ساکت بمانند؟ باید قبول کنیم که آمریکا مشروعیت حکومت کشورهای اسلامی را در داخل صندوق‌های رای نمی‌بیند.

وی با تاکید بر اینکه ایران برای دفاع از کشورهای اسلامی کارهای بزرگی کرده ولی آمریکایی‌ها با تبلیغات رسانه‌ای ابهاماتی همچون “ایران در فلان کشور چه می‌کند” به وجود می‌آورد، گفت: زمانی که خیل عظیمی از وهابی‌ها به سمت عراق و سوریه برای پیوستن به داعش از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل سرازیر می‌شدند با هوشیاری سپاه و نیروی انتظامی دستگیر می‌شدند که جای دارد از هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی تشکر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: ما همواره باید شکرگزار باشیم که خداوند متعال رهبری همچون مقام معظم رهبری را به ما داد تا ایشان هویت شیعه را حفظ کند و آن چیزی که قیام عاشورا بیرون آمد را امام خامنه‌ای حفظ کردند، سال‌ها و قرن‌ها سپری می‌شود تا همگان بدانند مقام معظم رهبری برای حفظ هویت شیعه چه کارهایی کردند و از سویی هم وهابی‌ها لحظه شماری می‌کنند تا ملت ایران دست به دست آمریکایی‌ها بدهد.

انتهای پیام/