به گزارش اهرامروز به‌نقل از فارس از تبریز علی محرمی اظهار داشت: در سال ٩۵،  ۸۲ عنوان تئاتر یک‌هزار و١٧٠ اجرا در سطح استان داشته‌اند که این رقم در سال ٩۶ به ١۵٧ تئاتر با یک‌هزار و ۸۳۷ اجرا افزایش یافته است.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در سطح کشور جزو سه استان برتر در حوزه‌ تولید و اجرای تئاتر است.

محرمی از بازخوانی ٢۴٢ متن نمایش در طول سال ٩۶ خبر داد و گفت: در طول سال گذشته پنج جشنواره تئاتر در شهرستان‌های تبریز، اهر، مرند، ‌بناب و جلفا برگزار شده است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعداد گروه‌های تئاتر ثبت شده در استان یادآور شد: تاکنون ٣٧ گروه تئاتر ثبت شده در استان وجود دارد که برای ٢٩ گروه مجوز صادر شده  و صدور مجوز هشت گروه نیز در دست اقدام است.

محرمی تصریح کرد: از این تعداد گروه ثبت شده، ١١ گروه در تبریز، ۶ گروه در اهر، پنج گروه در بناب، چهار گروه در مراغه، سه گروه در مرند،سه گروه در آذرشهر، ‌دو گروه در عجب‌شیر، یک گروه در ملکان و یک گروه در شبستر فعالیت می‌کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل در ادامه به جشنواره‌های برگزار شده در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ٩۶ پنج جشنواره تئاتر در گستره شهرستانی، استانی و سراسری در شهرستان‌های تبریز، جلفا، اهر، بناب و مرند برگزار شد.

وی ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که شهرستان‌های مختلف استان در این حوزه دارند، امیدواریم در سال ٩٧ شاهد برگزاری جشنواره تئاتر در اکثر شهرستان‌ها و رقابت آثار تولید شده در این زمینه باشیم.

علی محرمی با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر تئاتر در دنیای کنونی گفت: در جوامع توسعه یافته، تئاتر از ارکان اصلی  و تحول آفرین نهاد اجتماع محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ تئاتر، رسانه‌ای تاثیرگذار برای انتقال‌ پیام‌ها و ارزش‌ها است و از این رو باید جایگاه این هنر تاثیرگذار تقویت شود.

انتهای پیام