نورالدین برقی در گفت و گو با خبرنگار اهرامروز ضمن تبریک ایام فرارسیدن سال جدید اظهار داشت:روزهای ۱۵ الی ۲۱ اسفندماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی در کشور نام‌گذاری شده و سازمان جنگل ها و مراتع، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دستگاه‌های زیرمجموعه در این راستا برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه برای هرروز از هفته منابع طبیعی در شهرستان اهر برنامه‌های مختلفی برگزار شد، گفت: در روز ۱۵ اسفندماه و اولین روز از هفته منابع طبیعی با حضور امام‌جمعه و تعدادی از روسای ادارات، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر، تعدادی نهال در پارک جدید الحداث مدافعان حرم غرس شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر افزود: در روز ۱۶ اسفندماه و دومین روز از این هفته، تعداد ۶۰ نهال توسط غنچه‌های هلال‌احمر از پیش‌دبستانی‌های غیردولتی فکرت و دانشمندان کوچک و مسئولان شهرستانی در محوطه هلال‌احمر شهرستان اهر غرس شد.

برقی ادامه داد: روز ۱۹ اسفندماه و سومین روز از هفته منابع طبیعی، با حضور امام‌جمعه شهرستان اهر و پاسداران عزیز، تعداد ۳۵ اصله نهال توسط مسئولین شهرستانی در محوطه سپاه ناحیه اهر کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه درختکاری موردتوجه همگان و به‌ویژه مراکز علمی قرار دارد عنوان داشت: برنامه هر دانشجو یک نهال با حضور امام‌جمعه، فرماندار، تعدادی از مسئولان و دانشجویان تعداد ۱۲۰ نهال در محوطه دانشگاه پیام نور واحد اهر غرس شد که کار شایسته‌ای از سوی دانشگاه پیام نور بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهر با ذکر اینکه با هماهنگی آموزش‌وپرورش و با حضور دانش آموزان و مسئولان در محوطه تعدادی از مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان اهر نهال‌کاری انجام گرفت، اظهار کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از طبیعت بایستی از دانش آموزان شروع کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم که چگونه بتوانند از طبیعت حراست کنند و هدف ما از این برنامه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به یک فرهنگ عمومی است.

برقی همیاران طبیعت را بازوان پرتوان منابع طبیعی یادکرد و افزود: همیاران طبیعت تاکنون به منظور حفاظت از جنگل ها و مراتع منابع طبیعی را یاری کرده اند و همراهی مردم در حفاظت از منابع طبیعی همانند سرمایه های اجتماعی محسوب می شوند.

 وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰۰ اصله نهال در هفته منابع طبیعی در اهر غر س شد گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده و برای ایجاد فضای سبز در شهرستان اهر تعداد ۱۵ هزار اصله نهال صنوبر و سنجد در حوزه سد ستارخان و روستاهای بالادست این مجموعه پخش و غرس خواهد شد.