به گزارش اهرامروز، کمال امید در نشست مدیران ادارات با مسئولان ارشد شهرستان اهر با اشاره به این‌که شهرداری اهر نهادی مردمی و در عین حال خودکفاست، اظهار داشت: شهرداری اهر همانند سایر دستگاه‌ها و ادارات نیست که منابع مالی آن از طریق اعتبارات شهرستانی و استانی تأمین شود بلکه شهرداری اهر نهادی مردمی و برای تأمین منابع باید به خود اتکاء کند.

وی افزود: شهرداری اهر ضمن آن‌که حقوق و مزایای خود را از محل درآمدها تأمین می‌کند می‌بایست برای اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی نیز بر درآمدها و منابع مالی که خود تأمین می‌کند متکی باشد.

امید بابیان این‌که شهرداری اهر با خدمات‌رسانی، ۷۲ درصد جمعیت شهرستان اهر را تحت پوشش قرار داده است، گفت: محدوده‌ای که شهرداری اهر باید در آن به‌عنوان محدوده شهری خدمات ارائه دهد ۱۵۰۰ هکتار بوده و حال که قسمتی از شهر اهر را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد ستاد بازآفرینی برای بهسازی این بافت نیز عزم جدی داشته باشد.

شهردار اهر از اختصاص منابع مالی برای توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین و بهسازی بافت فرسوده شهر اهر خبر داد، ابراز داشت: در راستای توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین در اهر برای سال جاری محله شله بران انتخاب‌شده که بخشی از منابع مالی تأمین و امیدواریم به جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز دولت تدبیر و امید نیز در این زمینه به یاری شهرداری بشتابد.

وی در ادامه به تعداد نیروهای انسانی شهرداری اهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در چارت سازمانی شهرداری اهر می‌بایست ۲۰۰ نفر نیروی انسانی داشته باشیم اما در طول سال‌های گذشته تعداد نیروهای شهرداری اهر به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده و ماهانه شهرداری اهر موظف است تا برای پرسنل نزدیک به ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق و مزایا پرداخت کند در حالی که در شرایط اقتصادی فعلی تأمین این میزان منابع مالی برای شهرداری اهر دشوار است.

امید تصریح کرد: یکی از چالش‌های شهرداری اهر تأمین حقوق و مزایای کارکنان بوده و ضمن آن‌که باید ماهانه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را تأمین کنیم بلکه باید منابع مالی غیر از این هم داشته باشیم تا در سطح شهر اهر پروژه‌هایی اجرا و خدمات برای مردم ارائه دهیم.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه بودجه تعیین‌شده شهرداری اهر در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بود، گفت: متأسفانه از کل بودجه سال گذشته تنها ۲۱ میلیارد تومآن‌که شامل ۴۷ درصد می‌شود تحقق یافت و همین امر نشان می‌دهد که درآمد در اهر پایین بوده ولی در کنار آن اگر کمک‌های دولت نباشد مجموع درآمد شهرداری اهر از عوارض و سایر بخش‌ها به ۱۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسد.

وی با ذکر اینکه اگر کمک‌های دولت نبود شهرداری اهر در تأمین حقوق و مزایای پرسنل عاجز می‌ماند اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه یک‌صد تن زباله از سطح شهر اهر از طریق ۱۲ ماشین سنگین و سبک جمع‌آوری می‌شود و با وجود تنگاناهای مالی تأمین هزینه‌های سوخت و نگهداری این ماشین‌آلات برای شهرداری اهر رنج‌آور است.

امید تصریح کرد: از ابتدای سال جاری شهرداری اهر با اجرای دو رأی دچار بحران شده و حساب‌های شهرداری توقیف شد که میزان احکام اجرایی به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد به‌طوری که شکایات در گذشته انجام و حال منجر به صدور حکم علیه شهرداری و توقیف حساب‌شده است، این احکام و اجراییه‌ها حق مسلم افراد بوده و در پرداخت آن‌ها تعللی نداریم اما باید توانایی شهرداری اهر نیز باید لحاظ شود.

شهردار اهر در پایان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دولت از صدور پروانه ساخت و ساز در اهر در جریان زلزله سال ۹۱ منطقه ارسباران به شهرداری اهر ۵ میلیارد تومان بدهی دارد امیدواریم مسئولین ارشد شهرستان و نماینده مجلس با پیگیری و اخذ مطالبات شهرداری که می‌تواند در این مجموعه گشایشی باشد شهرداری اهر را یاری دهند.

انتهای پیام/