به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: پرستاری درعین‌حال که یکی از شغل‌های ارزشمند بوده ولی سخت نیز است و می‌توان گفت همه مردم با پرستار و بیمارستان سر و کار دارند و می‌دانند که شغل این فرشتگان چه سختی‌هایی دارد.

وی با اشاره به اینکه شاید کسی هنگام برخورد با پرستاران کمی خشن برخورد کند اما این طرز برخورد از فشار عصبی صورت می‌گیرد و عمدتاً پرستاران با این افراد با مهربانی و صبوری رفتار می‌کنند، افزود: در برخی کشورها حقوق و مزایای پرستاران شاید به‌اندازه پزشکان ماست ولی این قشر زحمت‌کش با تحمل سختی‌ها مستحق بیش از این‌ها هستند اما متأسفانه به دلیل عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه‌های خود از مسئولین مربوطه گله‌مندند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: امیدواریم دولت و مسئولین مربوطه با تصمیم‌گیری‌های درست حداقل اجازه ندهند پرستاران از نظر معیشتی متحمل فشار شوند ولی بنده نیز به نوبه خودم پیگیری مطالبات و معوقات پرستاران خواهم بود این‌طور نیست که مشکلات پرستاران در بین مشکلات ریز و درشت جامعه فراموش شود.

عبدالهی بابیان این‌که بیشتر ذهنیت مردم اهر و هریس این بوده که وقتی کسی نماینده مجلس شد می‌رود و دیگر به حوزه انتخابیه سرکشی نمی‌کند، گفت: بنده تا به امروز سعی کرده‌ام تا این ذهنیت را تغییر دهم به‌طوری که وقتی مجلس شورای اسلامی تعطیل می‌شود در شهرستان‌های اهر و هریس حضور می‌یابم این حضور نیز منتی به کسی ندارد.

وی اضافه کرد: شهرستان اهر مرکزیت منطقه ارسباران را دارد و لازم است تا خدمات بهداشت و درمان در این شهرستان اضافه‌تر از سایر شهرستان‌ها باشد به دلیل اینکه مردم ما از مراجعه به مرکز استان خسته شده‌اند.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با ذکر اینکه یکی دیگر از پیگیری‌های اصلی ما تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز است، گفت: اکنون نیز تلاش می‌کنیم تا این بزرگراه به بیله سوار و حتی باکو ادامه یابد چراکه اگر این بزرگراه تکمیل نشود سلامت و امنیت جانی مردم منطقه ارسباران و حتی میهمانان در معرض خطر حوادث جاده‌ای است.

عبدالهی بیان داشت: دقیقه‌ای بزرگراه اهر – هریس – تبریز و حوادث تلخی که در این جاده رخ می‌دهد را فراموش نمی‌کنم شاید بنده که در این جاده تردد می‌کنم حوادثی که برای هم‌وطنان رخ می‌دهد برای بنده هم اتفاق بیفتد به همین خاطر تا تکمیل نشدن این بزرگراه ساکت نخواهم نشست.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه مدام برای تجهیز دستگاه ام ار آی در بیمارستان باقرالعلوم اهر پیگیری‌هایی از طریق وزارت بهداشت و درمان انجام می‌دهم، گفت: بنا بر دستور وزیر بهداشت برای تجهیز دستگاه ام ار آی در بیمارستان باقرالعلوم مجدداً پیگیری شدم که وزیر در نامه‌ای از عدم تجهیز این دستگاه انتقاد کرد که طبق قول‌هایی که داده‌شده امیدواریم سریعاً این دستگاه در بیمارستان اهر تجهیز شود.

وی بابیان اینکه تنها در ایران برای رونق‌بخش صنعت و معدن، تولید و اشتغال تسهیلات ۱۸ درصدی پرداخت می‌کنند، ابراز داشت: در هیچ جای دنیا نمی‌توان یافت تسهیلات با این میزان بهره بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی ارائه دهند بلکه در اغلب کشورها تسهیلات برای این بخش‌ها ۲ درصد یا بدون بهره است و اگر بانک‌ها ما با این بهره به واحدهای تولیدی تسهیلات بدهند تولید و اشتغال صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/