به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر اظهار داشت: در شب‌های قدر تنها ۲ ساعت مراسم در مساجد برگزار می‌کنیم و آن هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که مساجد اهر طبق پروتکل وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آماده می‌شود، افزود: طبق پروتکل وزارت بهداشت، یک چهارم ظرفیت مساجد قابل استفاده خواهد بود و از طرفی هم باید نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی حساسیت داشته باشیم.

امام جمعه اهر با ذکر این‌که برای شرکت در مراسمات شب‌های قدر الزامی وجود ندارد و از طرفی هم زمان برگزاری این مراسمات از ساعت ۱ تا ۳ بامداد زمان مناسبی است، گفت: هرچند می‌توان در خانه‌ها شب زنده‌داری کرد ولی اجتماع مسلمین در شب‌های قدر البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده ضرورت دارد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه مدیران در عمل به توصیه‌های بهداشتی باید برای مردم الگو باشند، ابراز داشت: متأسفانه بعضاً خودمان به توصیه‌های بهداشتی عمل نمی‌کنیم از این‌رو چطور باید انتظار داشته باشیم که مردم به توصیه‌ها عمل کنند.

وی با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ستاد مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: از اول پیدایش ویروس کرونا، اقدامات خوبی در شهرستان اهر انجام یافته است و وحدت رویه‌ای بین مردم و مدیران وجود دارد.

امام جمعه اهر، راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران کرونایی را در شهرستان اهر ضروری دانست، گفت: متأسفانه برخی از بیماران کرونایی که از بیمارستان اهر ترخیص شده‌اند در محیط خارج از خانه اصلاً رعایت نمی‌کنند از این‌رو راه‌اندازی نقاهتگاه در اهر ضروری است تا بیماران کرونایی ترخصی شده از بیمارستان بدون استفاده از ماسک و دستکش آزادانه در جامعه نگردند.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: انتظار داریم دستگاه‌های ذی‌ربط در کنترل بیماران کرونایی تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته‌اند بایستی مراقب بوده و نظارت داشته باشند نه این‌که اجازه دهند فرد بیمار بیرون از خانه و بدون رعایت مسائل بهداشتی گشت و گذار می‌کنند.

انتهای پیام/