به گزارش اهرامروز، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های راه آهن میانه – تبریز و بزرگراه اهر – تبریز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مساعدت های لازم در جهت تسریع در احداث پروژه های اولویت دار آذربایجان شرقی بکار گرفته می شود اظهار کرد: دولت در تلاش است تا پروژه های اولویت دار  و مهم استان ها از جمله استان آذربایجان شرقی با بهره گیری از ظرفیت های موجود در احداث و تکمیل آنها تسریع بخشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت خط جدید راه‌آهن تبریز- بستان‌آباد-میانه یکی از وعده‌های رییس جمهوری محسوب می‌شود که باعث کاهش ۴ ساعته زمان سفر با قطار از تبریز به تهران است و با تکمیل این خط ریلی ۱۱۴ کیلومتر از مسافت مسیر تبریز تهران نیز کاسته می شود.

وی با اشاره به روند اجرای آزادراه تبریز-ارومیه گفت: ۵ قطعه از ۷ قطعه آزادراه فعال است و پیشرفت‌های خوبی در مذاکره با سرمایه‌گذاران انجام شده است.

اسلامی اضافه کرد: حدود ۵۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – هریس – تبریز زیر بار ترافیک رفته و پیش‌ بینی ما بر اساس برنامه زمان بندی که طبق آن پیش می رود تا پایان امسال ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه آسفالت ‌ریزی شده و به زیر بار ترافیکی برود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با بهره برداری از ۳۵ کیلومتر بزرگراه اهر – تبریز تا پایان سال، ۱۴  کیلومتر باقی‌ می ماند که در سال آینده احداث می شود.

وی تاکید کرد: تسریع در روند احداث بزرگراه اهر – تبریز جزو اولویت های کاری دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی است و وزارتخانه با جدیت پروژه های مهمی چون بزرگراه اهر – تبریز و راه آهن تبریز – میانه را پیگیری می کند.

انتهای پیام/