به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین افتتاحیه انجمن هنرهای تجسمی شهرستان اهر با اشاره به اینکه اگر کسی از ولایت هر قدر دور باشیم همان‌قدر در گنداب، فساد و تباهی دچار می‌شود، اظهار داشت: تبعیت و اطاعت از خاندان پاک رسالت و امامت مهم است و از طرفی اهل‌بیت (ع) الگویی مناسب هستند و ما نیز نباید با وجود اهل‌بیت (ع) به دنبال فرهنگ غربی باشیم.

امام جمعه اهر اضافه کرد: دهه مبارک فجر فرصتی برای بازنگری مجدد دوران انقلاب اسلامی است و با خود فکر کنند که چرا ما انقلاب کردیم؟ علت انقلاب چه بود؟ آنچه در دوران پیش از انقلاب در کشور حکومت می‌کرد استبداد، استعمار، عدم استقلال و عدم وجود اسلام واقعی بود ولی در آن زمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بیشتر در زبان مردم ساری و جاری بود.

وی افزود: در زمان حکومت طاغوت مگر می‌شد کسی لب به سخن باز کند و یا انتقاد کند ولی الآن در حکومت اسلامی وضع با آن دوران بسیار متفاوت است اگر بخواهیم شرایط کنونی را با شرایط زندگی در حکومت طاغوت را بررسی کنیم لازم است تا به خدمات آن زمان و زمان حاضر توجه کنیم.

حاجی‌زاده بابیان اینکه اگر بگوییم امام خمینی(ره) شخصیتی کم‌نظیر در تاریخ اسلام و جمهوری اسلامی ایران بودند حرف گزافی نگفته‌ایم، گفت: قیام و انتقاد از سیاست‌های حکومتی پهلوی در دوران پیش از انقلاب کار آسانی نبود.

امام جمعه اهر ابراز داشت: پشتیبانی ملت از انقلاب اسلامی و قیام بر علیه ظلم و ستم پهلوی نشان‌گر نجابت ملت بود و پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ سرآغاز تولد دوباره اسلام در ایران بود یعنی این‌که آن زمان اسلام وجود داشت اما فردی بود مثل زمان کنونی اسلام حاکمیتی نداشتیم.

وی با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌هایی که دم از حقوق بشر و دمکراسی می‌زنند حال از کشتار مردم بی‌گناه یمن حمایت می‌کنند و این نشان از بی‌شرمی آن‌هاست، گفت: سعودی‌ها با حمایت‌های آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها دست به کشتار مردم بی‌گناه یمن زده‌اند و شرایطی به وجود آورده‌اند که ۲۲ میلیون نفر از جمعیت کشور یمن در شرایط بحرانی قرار دارند.

انتهای پیام/