به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، سرهنگ جواد ناموران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و نیز هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در چند روز آینده اظهار داشت: گزارش‌های رسیده از جاده‌های مواصلاتی استان نشان می‌دهد کولاک تردد در این محورها را با مشکل مواجه ساخته است و هموطنان از سفر غیرضروری اجتناب کنند.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری در چنین شرایط جوی پرهیزکرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه  آذربایجان شرقی افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پلیس بنابه وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف‌گیر و یخ‌زده جلوگیری می‌کند.

ناموران با تاکید بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان گفت: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در چنین شرایطی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف‌پاک‌کن، مخزن شیشه‌شور و نیز پربودن باک بنزین، دیگر توصیه‌های رئیس پلیس‌راه استان به رانندگان بود.

وی مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ‌زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.

ناموران افزود: توصیه اکید ما به هموطنان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

رئیس پلیس‌راه استان از شهروندان خواست برای اطلاع از وضعیت جاده‌های کشور با شماره تلفن‌های ۱۴۱ و ۱۱۰ تماس گرفته و یا به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کنند.

وی گفت: در شرایط برفی و یخبندان که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس‌راه انسداد مسیر را اعلام می‌کند بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم توصیه‌های پلیس‌راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشد.

 رئیس پلیس‌راه استان از مردم همچنین خواست هرگونه انتقاد، پیشنهاد و قدردانی خود را از پلیس از طریق شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

انتهای پیام/